Mijn Nokia N95 is in het water gevallen en doet niks meer,kan deze nog gemaakt worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou hem eerst zwemles geven :)

Antwoorden (12)

Als elektronica nat is geworden is het raadzaam om deze eerst een paar dagen te laten drogen. Liefst een beetje heet in de buurt van een kachel o.i.d. (niet erop)
Daarna pas proberen aan te zetten.

Of hij nog gemaakt kan worden is de vraag wat er allemaal kapot is gegaan maar vaak is het niet eens de moeite meer waard. Als je er zelf verstand van hebt zou ik er zelf even mee expirimenteren en anders even een belletje naar bijv een nokia helpdesk.

Toegevoegd na 38 minuten:
Ps: Vaak zijn de arbeidskosten ook dusdanig hoog dat je aan de nieuwprijs of zelfs eroverheen komt als je materiaal ook meerekent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms werkt het om je mobiel een weekje op de kachel te leggen. Of in deze tijd van het jaar in de zon.
Daarna zou je kunnen proberen of hij aangaat.
Is mij al eerder gelukt met een Siemens telefoon, maar die was niet zo geavanceerd als jouw nokia.
Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede tips tot nu toe, maar als je telefoon aan stond toen ie in het water viel, dan is de kans zeer klein dat ie het ooit weer gaat doen.
Ook de kans dat ie nog gerepareerd kan worden is dan nihil, er is teveel kapot.
AWM
14 jaar geleden
Nou, da's toevallig. Mijn man is gisteren met z'n nokia in z'n zwembroek het zwembad in gesprongen. We hebben hem uitelkaar gehaald (nou ja, de batterij en het klepje) en we hebben hem gisteren en vandaag in de zon gelegd. 's Avonds weer binnen, natuurlijk. Het lijkt wel of de condens minder wordt ... op hoop van zegen gan we hem nog een paar dagen in de zon leggen, en misschien doet ie het dan weer. Maar ik weet niet of jij in Nederland voldoende zonnewarmte bij de hand hebt. Ik zal je laten weten, over een weekje of zo, of ie het weer doet.

Toegevoegd na 13 uur:
Nou ik kan je vertellen dat de mobiel het weer doet! Toch een goede telefoon die Nokia :-) En hij heeft echt wel een kwartier met dat ding in z'n broek gezwommen, dus hij was door en door nat (de mobiel, en mijn man ook, ha, ha, ha).
Er is dus nog hoop voor je. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meteen de accu eruit halen, zoveel mogelijk openen, hard blazen zodat het meeste vocht al weg is, lang laten drogen en dan weer in elkaar zetten, heeft bij mij tot nu toe steeds gewerkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in alle gevallen van waterschade (welke niet onder de garantie valt) wordt het toestel ongerepareerd en met onderzoekskosten retour gezonden.
In alle GSM's zitten vochtindicatoren en deze zijn verkleurd. Ondanks dat deze (indien op een kachel of met fohn) weer werkend wordt, is de kans groot dat het toestel over enkele dagen/weken er mee op houdt.

Tip: neem (indien je toestel is verzekerd tegen schade van buitenaf) contact op met je verzekerings tussenpersoon.
Indien niet verzekerd, probeer het eventueel bij je eigen verzekering of reisverzekering te claimen.

indien je toestel met creditcard is betaald, is deze via je card verzekerd. Ook dan even contact opnemen met hen.

indien hij niet verzekerd is, is het domme pech en zou je een nieuwe moeten aanschaffen. Een verzekering is dan iets om er bij te nemen (en zeker een gedachte waard)

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoet water: accu verwijderen en zoveel mogelijk open drogen (zie voorgaande tips).
Zout water: zelfde als bij zoetwater maar de kans is nihil dat de gsm het ooit nog eens doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus eerst naspoelen met zoet water, en dan is het raadzaam die accu apart te spoelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja zo ongeveer.
lol
Je hebt een (hele) kleine kans als je hem heel goed laat drogen. Eventueel met een föhn echt kurkdroog föhnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er chloor in het water zat, is het onmogelijk nog te repareren. Chloor tast namelijk de batterij aan.

Als hij in kraanwater is gevallen, zou ik de tips hierboven nog eens proberen, en als hij het nog niet doet, zou je kunnen proberen een nieuwe batterij te bestellen. De batterij is namelijk erg schadelijk voor water ED.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leidingwater, zwembadwater en vooral zeewater bevat opgeloste zouten. Deze blijven achter als het water verdampt is. Dus eerst afspoelen met gedestilleerd water (wat geen vaste resten achterlaat na verdamping) is mogelijk zinvol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als een mobiel nat is geworden moet je die juist niet op een kachel of in de zon laten drogen !! dan smelt juist allles stuk .laten drogen in een kast is beter dan heb je kans dat die het weer doet ..wel alles wat los er af halen 2 a3 dagen doen ze het meestal wel weer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed drogen met een fohn of iets dergelijks en onder een warmte lamp leggen dan terug gaan naar de winkel als hij het dan nog niet doet dan nemen ze hem vast wel terug want ze vinden geen water