Wat kan je eraan doen als je per dag zo'n 20 keer door een privenummer wordt gebeld, en er niks wordt gezegd?

Er is een paar dagen geleden iets gebeurt tussen mijn vader en een andere man, en de andere man is aangegeven bij de politie, en is ook opgepakt.
Hij is weer thuis, en mijn vader krijgt elke dag zo'n 20 oproepen van een privé nummer, en als hij opneemt, hoort hij 2 seconden niks, en daarna wordt er opgehangen.
Nu hebben we natuurlijk meteen die man in gedachten, maar is het mogelijk om dit na te gaan?
En zo ja, kan er iets aan gedaan worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1.3K

Het beste antwoord

Heb ongeveer het zelfde gehad, alleen wist ik niet wie het deed.
Je moet dus 2 weken lang opnemen en de tijden opschrijven. Dan contact opnemen met je telefoon provider, die stuurt de persoon in kwestie een waarschuwing.
Gebeurt het dan binnen 1 jaar nog een keer, worden de gegevens van de ander aan jou verstrekt en kan je dus aangifte doen bij de politie van stalking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Aangeven bij politie met vermoeden van dader.
Daar er al iets heeft voorgevallen gaan ze er vaak wel achteraan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ De politie heeft ws. ook wel de mogelijkheid de identiteit van de beller te verifiëren bij de provider in dit geval.
eens nagaan bij de provider. Ik weet dat mijn gsm provider bij zulke omstandigheden gratis een kleine nummerwijziging doorvoeren. 'k geloof dat ze de laatste 2 cijfers van je gsm nummer dan veranderden. maar dit is waarschijnlijk niet bij alle providers zo. ben er zeker van dat jou vader's provider hier een oplossing voor heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het nr 1919 bellen om de stalker zijn nummer te weten te komen (wanneer je in België woont).
Verder aangeven bij de Politie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat gebeurt er dan als je dat nummer belt. En is er ook zoon nummer in nederland..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan speekt een computer het laatst gebelde nummer uit.
Ik weet niet of in Nederlands deze dienst ook bestaat.
Kijk eens in de telefoongids.
Provider bellen en minstens 3 tijdstippen doorgeven dan gaan ze kijken waar het vandaan komt en krijgt desbetreffende persoon een waarschuwing.
Als die persoon een prepaid sim heeft word het wat lastiger.
Sowieso zal je provider je niet vertellen wie de persoon is die je lastig valt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je telefoon een paar dagen doorschakelt naar een niet bestaand nummer, denken ze al snel dat het nummer is afgesloten. Dan houdt het snel op. Ik heb het zelf ook gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een fluit bij de telefoon leggen en zodra er zo'n oproep is hard in de hoorn fluiten.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ik lig dubbel van de lach met dit antwoord!
Wat zal de dader wel niet denken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind het ook een goeie plus
Jammer dat sommige mensen op deze manier willen stalken. Heel vervelend.

Ik heb het ook een tijdje gehad. Mijn provider heeft een formulier opgestuurd. Dit formulier moet je invullen. Je moet de tijden bijhouden dat de stalker belt en elke keer opnemen. De provider gaat dan kijken of ze de beller kunnen traceren. Ze sturen dan een formele brief om die persoon te waarschuwen. Als de stalker niet luisterd dan wordt justitie ingeschakeld. Dit is een lange weg helaas.

Je kan ook een ander nummer nemen en deze op prive zetten zodat het niet wordt opgenomen in de telefoongids.

Succes!