Waarom krijg ik vaak een sms van mijn provider met de tekst "Welkom in Belgie, de tarieven zijn.." terwijl ik mezelf bevind in Tilburg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.3K

Het beste antwoord

Hahaha, wist eht wel, reserve belgen!

Maar even serieus: Dan heb je waarschijnlijk je mobiel op automatisch selecteren van netwerk staan. Als 'de wind goed staat' kan het signaal van een belgische mast sterker aankomen, en dan switch je mobiel naar het belgische net.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je mobiel kiest automatisch het sterkste netwerk, zoals Jelle al zegt. Zeker als je in het grensgebied woont, is dit een bron van irritatie want de 'welkom in Belgie-sms'jes' vliegen je om de oren.

Ergens op je mobiel kun je instellen dat je niet automatisch je netwerk wil selecteren, maar het netwerk handmatig vast wil zetten op jouw vaste provider. Denk er wel aan als je de grens over gaat, om hem weer op automatisch te zetten of handmatig de goede provider te kiezen, anders ben je onbereikbaar.