Telfoon in water gevallen

Mijn dochtertje heeft mijn telefoon per ongeluk in de wasbak laten vallen. Dekt een w.a.verzekering dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
2.3K

Antwoorden (11)

Nee, dat denk ik niet. Vaak vragen ze ook bij het afsluiten van een abb. (of het kopen van een telefoon) of je er een speciale verzekering bij wilt afsluiten tegen schade door vallen of waterschade... :-( Voor de zekerheid kun je het natuurlijk bij je verzekeraar navragen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat de telefoon het nu niet meer doet wil trouwens niet zeggen dat 'ie het niet meer gaat doen. Uit elkaar halen (klepje, batterij etc.) en goed laten drogen wil ook nog wel eens helpen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoorde pas dat het heel goed helpt als je je telefoon in een pot met rijst stopt. dit zou al het vocht eruit trekken. Heb het nooit zelf geprobeerd maar er zijn mensen die erbij zweren.
Enkel als dit zo in jouw contract of polis is opgenomen.

Vraag het dus na bij jouw verzekering, dat lijkt mij het meest evident, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In geen geval. We hebben het hier over WA=wettelijke aansprakelijkheid. Die bestaat juridisch niet tussen kind en ouder.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus, mijn verzekering zou zijn telefoon wel betalen als ik hem in de wasbak had laten vallen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ouder is verantwoordelijk voor het kind. Dus in feite is het zo als je kind aansprakelijk wordt gesteld ben jij als ouder degeen die de aansprakelijkheid overneemt. Je kunt je voor de w.a-verzekering moeilijk zelf aansprakelijk stellen. Een w.a. verzekering geldt alleen voor schade die iemand uit je gezin maakt aan derden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
D44ntje, ik denk dat jij dan niet meer thuis woont, en dat jij niet meer tot het gezin van je moeder behoort.
Anders zal het de inboedelverzekering zijn geweest die je camera heeft vergoed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@D44ntje: ik weet niet wat voor verzekering dat was, maar in ieder geval niet jouw WA-verzekering. Als iemand anders jouw camera laat vallen, ben niet jij degene die daar wettelijk aansprakelijk voor is, dus heeft jouw WA-verzekering daar niets mee te maken. De 'dader' is wettelijk aansprakelijk. Als de WA-verzekering van je moeder het had vergoed, was het een ander verhaal geweest. Overigens: bij deze vraag gaat het om een kind van 5. Waarom denk je dat het 'onzin' is dat dat kind geen wettelijke aansprakelijkheid heeft richting de eigen moeder? Hoe denk je dat dat werkt, kind sloopt een mobiel en moeder stuurt het kind daar een rekening voor? Alsjeblieft kind, vergoed mij deze schade? Dát is natuurlijk onzin.
Denk het niet.
Wat je kan doen is je telefoon uit elkaar halen en in een zak droge witte rijst doen. En doe de zak of bak dicht. Die haalt alle vocht uit je telefoon. Wel paar dagen in laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon je verzekering bellen en het verhaal uitleggen.
Mijn moeder had pas mijn camera laten vallen en werd gewoon vergoed door de verzekering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, zeker niet door je WA verzekering. Deze verzekering dekt schade die jij of een huisgenoot (dus ook je kind of huisdier) AAN EEN ANDER toebrengt. Niet schade binnen het huisgezin.
Je kunt wel proberen om de schade te claimen bij je inboedelverzekering. Bel de verzekeringsmaatschappij even op om te informeren of je verzekering dit ook vergoed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij dekte de inboedelverzekering het omdat het binnenshuis was gebeurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee want dan heb je het zelf gedaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelijk uit elkaar halen en op de verwarming leggen!
je WA verzekering dekt dit NIET.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan alle onderdelen van de telefoon los maken ( dus simkaart .. batterij.. ) en in een bak met rijst zetten en dat laat je zo een dag staan en dan heb je 50% kans dat hij het nog doet. De onderdelen moet je diep in de bak zetten zodat er geen lucht meer komt en als het goed is moeten de rijstkorrels al het water eruit halen.

Toegevoegd na 35 seconden:
Over die verzekering weet ik niet veel alleen op technisch gebied :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laten drogen is essentieel. Vaak doet hij het daarna gewoon weer. Kan wel gaan coronderen op onderdelen maar misschien heb je geluk. WA dekt dit volgens mij niet. Wel misschien de garantie van je telefoon als je die nog hebt.