Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Houd jij je telefoon ook zo raar vast?

Net kwam ik er weer een tegen: telefonerend liep ze door de gang, en daarbij hield ze met haar RECHTERhand haar telefoon aan haar LINKERoor.

Veel mensen doen dat, ook met de hoorn van de vaste telefoon. Ze houden met hun RECHTERhand de telefoon aan hun LINKERoor, of met hun LINKERhand de telefoon aan hun RECHTERoor.

Ik doe dat nooit zo kruiselings.

Waarom houden zoveel mensen hun telefoon kruiselings vast? Het ziet er zo onhandig uit. Wat doe jij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een goeie vraag zeg! Ik kom door deze vraag er achter, dat ik links veeeel beter kan horen ! Was me nooit opgevallen. Dank!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (12)

Ikzelf houd gewoon met mijn linkerhand de telefoon aan mijn linkeroor. Dat kruislingse ziet er inderdaad erg belachelijk uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door die enorme spierballen op de armen [ahum] is het soms lastig je telefoon aan hetzelfde oor te houden als de hand waar je hem mee vast houdt. Het is ontspannener als je hem kruiselings draagt. Doe ik zelf ook als ik bel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe dat inderdaad ook regelmatig.
Voor je arm is het een prettige stand
als je het zo doet. Je arm is dan niet zo
gebogen als bij het telefoneren met de
arm aan de kant van je bel-oor.
Het verschil is wel marginaal natuurlijk
en het ziet er vreemd uit, daar heb je
gelijk in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon met m'n linkerhand aan m'n linker oor. Als ik het rechts doe, hoor ik niet zo veel. Maar ik heb het altijd zo gedaan. Dat kruislings bellen, lijkt me erg onhandig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wissel het om omdat op een gegeven moment mijn arm altijd lam word. Ieder persoon heeft 1 favoriete oor dus is het makkelijker te beslissen dat je dan maar alleen van hand verwisselt inplaats van ook je oor. Veel mensen horen ook wat minder goed met 1 oor. En sommige mensen hebben daar helemaal geen last van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.
Links/links, want ik ben rechtshandig en linksorig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft te maken met "telefoonoor en schrijfhand" mensen hebben de telefoon aan het oor waar ze het beste horen. als rechts het telefoonoor is van iemand het tegelijkertijd zijn ze b.v rechts dan houden ze de rechtehand vrij om te schrijven. ik werk in een callcenter dus ik weet waar ik het over heb.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt gek maar mijn collega's zeggen dat mijn telefoondraad veel meer in de war is omdat ik niet kruiselings telefoneer en zij wel.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
ik doe gewoon reckter hand- rechter oor en anderom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik houd zelf altijd rechterhand rechteroor. of ik moet al iets in m'n rechterhand hebben dan is het linkerhand rechteroor.
de raarste manier van een telefoon tegen je oor houden dat ik gezien heb is het met 2 vingers de bovenkant van je telefoon vast houden en langs je oor "hangen"
net zoals in het onderstaande plaatje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Af en toe doe ik het zelf ook. Ik kan alleen met mijn linkerhand/oor bellen, rechts hoor ik te weinig. Omdat ik (soms in meer of mindere mate) last heb van een carpaal tunnel syndroom moet ik mijn rechterhand soms inzetten aan mijn linkeroor, om mijn linkerhand weer even te ontzien. Dus dan zit er niets anders op dan de telefoon kruislings vast te houden. Waarom anderen het doen zou ik niet weten, misschien een gewoonte?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik hou de telefoon ook soms zo vast en vind dat helemaal niet onhandig,vooral als iets moet opschrijven doe ik dat omdat ik mijn elleboog dan kan gebruiken om het papier op zijn plaats te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding