Iemand ervaring met zowel de iPhone 3Gs als de Samsung Galaxy S? Zo ja; welke vind je beter/fijner?

Gebruiksvriendelijkheid; internet, bellen, multitasken, etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Ik heb beide toestellen uitgebreid mogen testen, en ik vind de Galaxy S toch iets beter. Ten eerste is het Android besturingsysteem niet alleen gebonden aan een telefoon. Ten tweede is hij hardwarematig iets makkelijker te bedienen, en vind ik hem sneller, zeker na een update. Het beeldscherm is ook wat scherper, al zal je daar op de IPhone4 geen super merkbaar verschil in aantreffen.

Het andere voordeel is dat de Iphone duurder is, en de Galaxy S bij een abonnement gratis is(hoewel wat is gratis natuurlijk) Ik wilde een Iphone 4, maar ben nu dik en dik tevreden met mij Galaxy S. Met beide toestellen zal je igg geen miskoop doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En daar gaat het noujuist fout. Een OS is veel vatbaarder voor bugs als het opensource is, iedereen kan het overal op kwakken wat dus maakt dat het OS niet is afgestemd op de hardware. Specifiek de Galaxy S heb ik nog niet in handen gehad, maar een scherper scherm? Nee, niet eens in de keiharde specificatiecijfers. Het scherm is fysiek groter, terwijl de resolutie lager is. Je zult dus hoe dan ook meer pixels waar kunnen nemen dan op een iPhone 4.

Andere antwoorden (5)

Ik vind de iPhone veruit het beste, ik heb een 3GS gehad en heb nu een 4. Ik vind dat Samsung lekker verder moet gaan met televisies en magnetrons maken, maar van de telefoons moeten ze afblijven. Het is grotendeels gejat (vandaar dat er nu ook een rechtzaak loopt) en het werkt voor geen meter omdat de techniek erachter niet is gekopieerd. Maar wel het uiterlijk.

iPhone werkt gewoon heel fijn, internetten kan als geen ander, bellen werkt zoals het hoort en multitasken is bij de 3GS wel een probleem (maar daar is het dan ook een oud toestel voor), bij de iPhone 4 is het geen probleem. Dit komt omdat de 3GS een te klein RAM geheugen voor dit soort dingen heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iphone is beter alleen als je die neemt zou ik op de 5 wachten niet de 3 nemen. Internet is handig te bedienen op iphone
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je misschien ook mee zou moeten laten spelen in je keuze is de SAR-waarde van de beide toestellen. Voor je gezondheid zou je dan echt voor de Samsung moeten gaan. Telefoons met een SAR-waarde hoger dan 0,5 zou je eigenlijk niet moeten willen, de Iphone zit op 1,1 W/Kg, de Samsung op 0,24. Dat is ruim 4 keer zo laag!

Er zijn vele honderden onderzoeken die aantonen dat de gsm-straling schadelijk is, stel dat ze het bij het rechte eind blijken te hebben. Dan ben je over 15 jaar (een hersentumor bijvoorbeeld kan er 15 jaar overdoen om zich te ontwikkelen) blij dat je er op gelet hebt.

Ik wil je niet bang maken, daarom zeg ik er bij dat de kans op dit soort tumoren klein is! Maar de kans er op verhoogt significant bij dagelijks een half uurtje bellen met het toestel tegen je hoofd (veel gezonder is het om te sms-en of een oortje te gebruiken) (in de manual van de meeste toestellen staat in de kleine lettertjes dat je het toestel minimaal 2 cm ofzo van je hoofd moet houden, ze dekken zich goed in, je kunt de leverancier later niets maken).

Kijk eens op:
http://www.stopumts.nl/doc.php/Onderzoeken/

De SAR-waarden vindt je onder andere op de site van kieskeurig.nl

Succes bij je keuze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een galaxy s, en ik heb vind het ideaal. alles werkt perfect, alleen 1 nadeel :P ik heb geen idee hoe ik aps kan doorsturen XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je ondertussen al hebt gekozen maar als dat niet zo is zou ik even wachten op de Samsung Galaxy S2. Die komt bijna in de winkel. Misschien eind april.