Is het af te raden om automatisch mijn email op te halen op mijn gsm of is het beter om dit zelf handmatig te doen?

Ik heb sinds gister een smartphone en mijn telefoonabonnement uitgebreid zodat ik 5 MB mag gebruiken voor 4,- euro.
Nu heb ik hier echt geen verstand van en vroeg mij dus af of het handig is om bijvoorbeeld automatisch mijn email te laten binnenkomen. Is dit dan niet duur? Want dan maakt mijn gsm erg veel contact met het internet. Of kan ik beter zelf (indien ik dit wens) mijn emails binnenhalen?
Het is overigens een hotmail account.

Toegevoegd na 1 uur:
Sorry, ik heb mij vergist het is 50 mb

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haal je emails evt binnen op momenten dat je gratis wifi hebt ,thuis op school enz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet welke provider je hebt maar als je bv Vodafone hebt, kun je beter Vodafone blox aanzetten voor zorgeloos internet.
Bij een abonnement heet dit internet extra .Voor € 10,- per 1 GB en wordt alleen in rekening gebracht als je buiten je bundel gaat. Als je meer dan 1 GB gebruikt buiten je bundel wordt er direct de volgende € 10,- in rekening gebracht waarvoor je nog een extra GB kan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon in Belgie en heb een Base abonnement. Voor 5,- euro 50 MB

Het beste antwoord

Als je moet betalen voor elke MB die je gebruik, dan zal ik jou aanraden om gewoon handmatige enkele keren per dag jouw e-mail op te halen.

De meeste tekst e-mails zijn tussen de 3 en 10 kb, een html e-mail zit vaak tussen de 50 en 150 kb.

Als bijlage heb ik nog een mooie link voor jou met het Internetverbruik op een mobiele telefoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als je graag up-to-date wil blijven ja en als je graag batterij wil besparen nee, ik heb het wl altijd aanstaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5Mb is best wel weinig. Nu zal e-mail ophalen niet zoveel kosten, vaak worden alleen de headers opgehaald, niet de hele email, maar alle beetjes helpen.

Probeer een app te installeren, die je vertelt hoeveel je verbruikt, en het liefst ook waaraan. Bij een #android bestaan deze apps (DroidStats en TrafficStat), voor andere smartphones kun je dat hier best vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat als je geen onbeperkt internet hebt je beter handmatig je email kunt ophalen. Ben bang dat het anders een duur grapje wordt....
Daarnaast gaan de batterijen snel op als het automatisch binnenkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar hoe werkt het dan eigenlijk? Ik heb 5 mb, indien ik automatisch mijn emails binnenkrijg gaat dit dan altijd ten koste van mijn ruimte? Ook al krijg ik geen email binnen maar er wordt wel elk half uur gecontrolleerd dan kost het mij mijn ruimte?
En wanneer begin ik te betalen, als mijn ruimte op is?