Zal 112 wel te bereiken zijn als een telecombedrijf storing heeft ?

Er is nu een landelijke storing van Ben en Tmobile en al een paar uur lang.
En beiden dochters zijn niet bereikbaar.
De een heeft Ben en de andere Tmobile.
En nu dacht ik jeetje je zal maar 112 nodig hebben zal je die wel kunnen bellen als er stroring is ?

Je kan wel denken probeer het gewoon uit, maar ik heb geen zin in een boete.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.4K

Het beste antwoord

112 is "altijd" bereikbaar zelfs als je geen SIM kaart in je telefoon hebt, kun je bellen met 112.
(Ook wanneer een telefoon (geen touchscreen telefoon) op toesten vergrendeling staat kun je 112 intoesten en bellen, maar dit ter zijde!)

Je kan geen 112 bellen als je op een plaats bent waar geen netwerk dekking is van geen enkele provider (bunkers, diepe kelders, mijnen etc..)

In geval van heel grote rampen (bommen, kernexplosies etc.) is er wel een noodnet voor vaste telefonie, maar dit bestaat niet voor mobiel verkeer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal_Noodnet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, 112 is altijd bereikbaar, zelfs als je geen beltegoed meer hebt.

Het gaat geloof ik volgens een apart systeem van de overheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je hebt geen toegang tot het netwerk om überhaupt te kunnen bellen. Ook niet naar 112 dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zit zelf ook bij t-mobile, heb last van de storing en heb net geprobeerd om 112 te bellen. gaat prima hoor!

moet je natuurlijk niet doen als er niks aan de hand is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, niet alle providers hebben een storing, dus mag je via hun netwerk. Alleen voor 112 uiteraard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet via welk netwerk ik gebeld heb, maar het ging dus wel! er stond geen andere provider ipv t-mobile, wel geen service. dus ja, ben benieuwd of je met een mobiele telefoon zonder simkaart ook 112 kan bellen :-)
Je kunt 112 bellen als je een netwerk hebt waarmee je een verbinding kunt maken ('bereik').

Dat gaat via je eigen provider, tenzij die een storing heeft. Dan mag je 'inbreken' op een andere provider, waarbij die je toestaat op hun netwerk voor het bellen van 112.

Het is zelfs zo dat als het netwerk vol is, dat 112 dan voorgaat, d.w.z. dat het mogelijk is dat iemands anders zijn gesprek wordt afgebroken. Maar in noodgevallen moet dat ook wel.

Bij geen bereik, is het niet mogelijk 112 te bellen. Je kunt dan simpelweg geen enkel nummer bellen.