Hoe werkt draadloos bellen?

Draadloos bellen gaat van punt A naar punt B maar hoe gaat dat? Hoe ziet dat eruit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
3.7K

Het beste antwoord

Een draadloze telefoon zendt een signaal uit wat bestaat uit electro magnetische golven. Deze golven worden door een ontvanger (steunpuntennetwerk door heel het land verspreid) verwerkt en omgezet in weer een electromagnetische golf die doorgestuurd wordt naar het opgebelde telefoontoestel. Het toestel pikt gewoon het dichtstbijzijnde steunpunt op. Dat laatste toestel maakt van de electromagnetische golf een signaal die in spraak wordt omgezet. Omdat dit tegelijkertijd in twee richtingen gaat, kunnen mensen met elkaar spreken en luisteren tegelijkertijd. In het telefoontoestel is zowel de zender als de ontvanger actief. Bij een portofoon of walkitalkie is het of alleen zenden of alleen ontvangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat staat hier uitgelegd: www.leerwiki.nl/Hoe_werkt_een_dect-telefoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier een plaatje over hoe het er uit ziet.

Dat komt van een artikel over hoe makkelijk gsm"s af te tappen zijn.

https://slimmersamenwerken.wordpress.com/category/mobile/gsm/