Ik wil een mobiel overkopen van een vriendin op school. het is een samsung star best beschadigt en beetje traag maar mijn ouders willen dat niet help!

mijn ouders zijn echt ouders van nee is nee. Maar ik ben de oudstein huis dus het zal wel weer zo wezen dat ze me teveel terughoudend zijn. Maar hij kost maar 10,- met alles erop en eraan ik betaal zelf! dus no probleem ik krijg alles erbij! mijn geld besteed ik zelf uit! HELP!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een samsung star is echt niks waard,
Ik had er ook 1 en die heb ik gewoon aan een vriendin gegeven.

Antwoorden (12)

Ik zal er met je ouders over praten en door blijven gaan erover op een gegeven moment zeggen ze wel ja :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
consequente ouders niet, of je moet met erg goede argumenten komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad Uberwhale. Sommige ouders (waaronder ondergetekende) blijven echt wel nee zeggen, hoe lang een kind ook doorzeurt. Tenzij ze met goede argumenten komen uiteraard.
Respecteer zolang u minderjarig bent het negatieve
advies van uw ouders.
U bent niet de oudste in huis, dat zijn uw ouders.
U somt zelf een boel minpunten op van de gsm.
Welk gedeelte van het woord NEE begrijpt u niet?
Zie van de koop af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is nog een kind en dus geen u!
Je klinkt als mijn opa, die is ook altijd zo bekakt. Laat haar lekker haar gang gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Snipernvl Maybe is het een belg ;). Precies zoals je zegt: Laat haar (of hem) lekker zijn/haar gang gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat om het principe en het standpunt van de ouders. Eerlijk duurt het langst.
Hetzelfde als die gene er onder nee dus hij kan als je haar of hem niet goed kent gestolen of gevonden zijn en als politie er achter komt ben je medeplichtig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed punt.
Ik zou nooit iets overkopen van vrienden. Ik KRIJG het altijd gewoon.

Misschien moet je jezelf afvragen of je het wel nodig hebt, of je je vriendin wel helemaal vertrouwt (zou ze hem terugkopen als hij na een dag plotseling kapot is?), en of je het waard vind daarvoor een discussie met je ouders te beginnen / stiekem toch doen waardoor ze boos worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jouw was zou ik hem gewoon kopen, je weet waarschijnlijk zelf wel ofdat het mobiel van haar of van iemand anders is, als ze zegt dat het mobiel van iemand anders was zou ik er nog even over nadenken maar als het mobiel van haar was zou ik het gewoon kopen want het is maar 10 euro voor een heel goed mobiel... Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kosten van een mobiel beginnen bij de aanschaf maar er komt natuurlijk nog wel meer bij kijken, namelijk je prepaid of abonnement. Prepaid is in de hand te houden, maar voor een abonnement moeten je ouders tekenen omdat je (schat ik zo) nog geen achttien bent. En dan kunnen de kosten nog flink oplopen als jij onverhoopt niet zo verstandig met je belbundel zou omgaan.
Ik denk dat je ouders groot gelijk hebben dus. En laten we wel zijn, beschadigd en een beetje traag - leuk koopje is dat zeg. Grote kans dat hij binnen een paar dagen definitief het loodje legt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geven ze ook een reden waarom het 'nee' is? Heb jij je ouders duidelijk kunnen maken waarom je n mobiel nodig hebt?

Niet het oubollige dat je altijd bereikbaar bent. Ook 's avonds met een lekke band. Maar bijv omdat al je vrienden/innen er een hebben en dat jij je zo kinderachtig voelt zonder een.

Zou niet stiekum een toestel overnemen. Komt een keer uit. Ouders boos. Hoop gedoe om niets.

Als je verstandig omgaat met SMS en telefoon gebruik zie ik, als volwassene geen enkele reden om je geen mobieltje te geven.

Bedenk alvast argumenten op evt vragen en opmerkingen. Wat voor abo of prepay kaart neem je. Hoeveel denk je per week uit te geven aan prepay kaarten, of wat voor 'bundel' denk je nodig te hebben. Neem je vader of moeder in vertrouwen en zeg dat een mobiel nu, het zelfde is als Nike's Levy's en LP's toen zij op school zaten.

Heeft je moeder een mobiel? Je kan ook als argument gebruiken om samen 2 toestellen te kopen en dat jullie ook elkaar berichtjes kunnen sturen. Of om samen een heel slechte XFactor zanger weg te Sms-en.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je ouders wel een beetje gelijk hebben. Lees je eigen vraag nog eens goed: best beschadigd en een beetje traag. Een oud barrel dus en daar ga jij geld voor geven? Bij een nieuw abo krijg je de mooiste en hipste mobiels gratis. Dat weten je ouders ook wel en dat zal wel de reden zijn dat ze nee zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat om € 10,- Je zou het gewoon kunnen verzwijgen en gewoon kopen. Voor € 10 kan je hem zelfs met winst doorverkopen. Al met al is het een goede deal!

Dus of je verzwijgt het, of je brengt het heel slim als verkoper met het idee van 'ma/pa, ik maak er winst mee!'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voordat je hem koopt moet je erachter komen waarom ze hem zo goedkoop verkoopt wil ze gewoon een andere of wil ze gewoon van haar oude abonnement af, als je dat hebt uitgevogeld zou je ook kunnen vragen aan je ouders waarom niet waarschijnlijk omdat ze misschien denken dat er iets achter zit of omdat je misschien er al een hebt en geen nieuwe hoeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij is misschien wel fijn goedkoop, alleen hij is traag en best beschadigd.. ik zou als je een goedkope telefoon wil, dan moet je maar eens op marktplaats ofzo kijken

suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ouders zeggen niet voor niets nee. Als je nou braaf luistert krijg je misschien nog wel een nieuwe van ze. Verspil je geld niet aan beschadigde dingen alsjeblieft, hartstikke zonde.