Wat heb je aan een imei-nummer?

Door een lek in Android hadden hackers imei-nummers gestolen, maar wat kan je daar nou mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
2.8K

Het beste antwoord

Kort gezegd is een Imei-nummer vergelijkbaar met het chassisnummer van je auto, of het serienummer van een wapen.

Wanneer je de telefoon verliest, of wanneer deze gestolen wordt dan kan de provider met dat imei nummer je toestel blokkeren. Ook wanneer je van je simlock af wilt heb je het Imei-nummer nodig. Dit zijn dus wel leuke gegevens voor mensen die bijvoorbeeld fraude willen plegen door naar (eigen) dure 09** nummers te bellen. Met jouw gestolen Imei nummer lijkt het voor je provider net of jíj naar dat dure nummer hebt gebeld en zo kan het zijn dat jij de rekening daarvoor krijgt.

Zie de wiki link voor meer info.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat ze er nu mee kunnen zou ik niet weten
Maar zon nummer is het nummer van je toestel. Bijvoorbeeld een repartie word er zo gekeken of het de echte telefoon is of niet....