Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik met mijn huistelefoon naar een +316 nummer bellen. Met mijn mobiel gaat dat prima.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
27K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je in Nederland bent gewoon het nummer beginnen met 06. Dus +31 vervangen door een 0.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Inderdaad. Of de + vervangen door 00, dus bellen naar 00316.... Dat komt op hetzelfde neer.

Andere antwoorden (3)

En zit je in het buitenland dan is het 00316..................
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Nee hoor, er zijn landen waar je die + niet door 00 kunt vervangen, maar iets anders moet gebruiken. Dat is nou net de reden dat er altijd een + wordt gebruikt. Die + staat voor: de internationale prefix die in het betreffende land moet worden gebruikt. Als het overal 00 zou zijn, zou geen + worden gebruikt, maar gewoon 00. Bovendien gaat het in deze vraag over een huistelefoon, en mogen we aannemen dat de vraagsteller in Nederland woont - anders had [hz]ij dat er wel bij gezegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk, maar die aanname is onzin. De vraagsteller kan ook in Belgie wonen.
+31 is inderdaad gewoon de area code voor Nederland en heb je alleen vanuit het buitenland nodig. Dus eerder de vraag is, waarom zou je dat willen bellen vanaf je vaste?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt dus niet met je huistelefoon naar een mobiel nummer bellen. Dit komt omdat je +316 probeert in te toetsen/intoetst. +31 staat voor een 0. Dus het eerste stukje van een telefoonnummer is bijvoorbeeld +3130. Dat is gewoon 030.
Als je dus een 06-nummer wilt bellen moet je +316 dus vervangen door 06.
Kortom vervang +31 door 0!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding