Hoe groot is de kans dat als je gsm in je broekzak zit en op toetsenblokkering staat,per ongeluk gaat bellen?

Toegevoegd na 54 minuten:
gsm in kwestie Samsung Dual Sim

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
2.5K

Antwoorden (15)

Als ie op toetsenblokkering staat dan 0%
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan altijd 112 bellen, en er is en minieme kans dat de telefoon van blokkering gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Das waar, maar als je een mobiel hebt met schuif, is het praktisch onmogelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is dan ook weer waar, toch? *Denk na over reden waarom niet*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een touchscreen en een mobiel met schuifje gehad en bij allebei heb ik minstens 3x iemand gebeld zonder dat ik het door had. Praat geen onzin.
Het kan wel, de kans is alleen wel heel klein, bij mijn vorige telefoon hoefde je alleen maar op een knopje te drukken en dan was hij ontgrendelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is mij al vaak zat dat de toetsenbordblokkering er in de broekzak vanaf sprong. COmbinatie van twee toetsen moet dan ingedrukt worden.

Vraagt vervolgens ook twee toetsindrukken, om iemand te gaan bellen uit de lijst met vorige gesprekken. De kans dat dat gebeurt is best aanwezig.
13 jaar geleden
Ligt aan de manier waarop de toetsenblokkering werkt. Er zijn blokkering die vrijwel onmogelijk per ongeluk in te schakelen zijn. Anderen daarentegen zijn wat makkelijker van de blokkering af te halen, bijvoorbeeld door wrijving in je broekzak, maar de kans daarop is ook vrij klein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt aan het type toestel, telefoons met Touchscreen zullen een veel kleinere kans hebben, dan toestellen met tastbare knoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn ervaring is dit precies andersom. Mijn mobiel (met gewone toetsen) gaat uit zichzelf niet van de toetsenblokkering af. Dit omdat ik de menu-knop en het sterretje dan achter elkaar moet indrukken. De kans dat dit gebeurt is een stuk kleiner dan de mobiel van mijn vriendin, die een touchscreen heeft. Zij hoeft enkel op 1 punt een halve seconde druk uit te voeren om hem van de blokkering te halen. Het resultaat: Ik ben nog nooit aan het broekzakbellen geweest, terwijl het m'n vriendin al wel vaker is overkomen.
die kans ligt helemaal aan het toestel, ik loop nu met een nokia en heb het nog nooit gehad, maar met mijn oude sony ericcsson (weet ik veel of er dubbel s of c moet staan) wel is een paar keer gehad. maar de kans is zeer klein
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En 0% bij iPhone want die werkt op lichaamswarmte oid niet met papier of stof. Probeer maar eens te ontgrendelen met handschoenen aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is mogelijk. Ik heb wel eens vaker mijn iPhone ontgrendeld met handschoenen aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou mij is het niet gelukt :p zal vast aan mn handschoenen liggen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De iPhone werkt met een capacitief touchscherm, je hebt een materiaal nodig dat een beetje elektrisch geleidend is om het gedrag van je vinger na te doen. Wat goed werkt is het zwarte geleidende schuim waarin IC's en CPU's verpakt zitten (om de opbouw van statische elektriciteit te voorkomen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms (als ik droog ben zeker) doet-ie het zelfs niet op mijn vingers... Dan wenste ik dat ik een los bluetooth toetsenbord erbij had :)
Als deze vraag uit voorzorg bedoeld is zou ik zeggen; maak je geen zorgen. Die kans is echt heel erg klein. Niet onmogelijk, maar heel erg klein.
Als iemand je dit heeft wijsgemaakt omdat hij/zij iemand gebeld heeft waarvan jij liever niet hebt dat ze contact hebben, zou ik zeggen; hij/zij liegt.
De kans dat een geblokkeerde telefoon belt is al heel klein, laat staan ook nog het nummer uitkiest waar de partner gek van wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het spijt me voor je. Dat is echt onmogelijk...
Natuurlijk wil je je lief graag geloven, maar dit is niet alleen een overduidelijke leugen, het is ook nog eens een ondermijning van jouw intelligentie.
Sterkte ermee!
de kans is altijd aanwezig dat ie opeens belt ook al denk je van niet. (als de juiste toetsen worden aangeraakd door bv sleutelbos )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans is best groot als je de GSM in je broekzak stopt voordat hij op de toetsenblokkeringsstand is gesprongen. Ik heb dat met mijn Samsung als een paar keer meegemaakt.
Hiervoor had ik een HTC HD2 (rotding) die een zodanige toetsen ontblokkering had dat bij het bewegen in de broekzak hij al open ging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hem op toetsenblokkering zet, is die kans heel klein. Verder zou ik, buiten de mobiel, niets anders in diezelfde zak stoppen. Daarmee sluit je ook het risico van beschadigingen en krassen op je mobiel uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschilt inderdaad per telefoon, met mijn vorige telefoons had ik er nooit last van, met mijn huidige(touchscreen) gebeurt het weleens.
De kans is echter niet heel groot.

Wat je kunt doen als je er echt zorgen over maakt is het gebruiken van een zakje/hoesje om je mobiel, hierdoor neemt de kans nog wat af.

Ook is het misschien handig om als eerste contact AAAAA in te voeren met telefoonnummer 00000 als hij dan iemand gaat bellen is dit vaak de bovenste van de lijst, en dus niemand.

Maar zoals hierboven al vaker beschreven, de kans is vrij klein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve de toetsblokkering kan je er ook nog een code opzetten die je eerst moet intoetsen voordat je de blokkering er af kan halen. Dat heb ik op mijn toestel gedaan. Dan is het echt 100% onmogelijk dat ie per ongeluk gaat bellen.

Toegevoegd na 4 minuten:
P.s. Je kunt als je dan gebeld wordt 'm wel gewoon opnemen, maar om zelf te kunnen bellen moet je dan eerst de code intoetsen.
Amadea
13 jaar geleden
bij mij is het al heel vaak gebeurd dat mijn mobiel mensen ging bellen doordat hij van toetsenblokkering afging.. met mijn samsung star.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan inderdaad gebeuren, het is dan ook handig om vooral geen groepen met mensen te maken, voor je het weet stuur je dan een bericht aan een hele groep, dat heb ik al een paar keer gehad met mijn telefoon, Nu heb ik een samsung star en die gaat ook regelmatig van de toetsenblokkering, maar dan gaat hij op internet, en dat kost ook veel geld,