Waarom kost een telefoontje van Ghana naar Nederland minder dan een telefoontje van Nederland naar Ghana?

Ik was een paar maanden geleden in Ghana en het was duidelijk een stuk voordeliger als ik naar nederland belde. Volgens mij wordt er in beide gevallen gebruik gemaakt van precies dezelfde apparatuur en dezelfde mensen. Rara hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (4)

Welkom in de wondere wereld van telefoon-operators.
Niemand begrijpt tarieven voor bellen en roaming.
In dit geval denk ik dat de kosten voor bellen vanuit Ghana ietwat is aangepast aan de levensstandaard daar.
AWM
14 jaar geleden
Waarschijnlijk is bellen binnen Ghana ook goedkoper als bellen binnen NL. Als de bijkomende kosten voor roaming gelijk zouden zijn, ben je dan dus toch goedkoper uit vanuit Ghana.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het prijsnivo van daar is veel lager, daarom... Als ze Nederlandse prijzen zouden moeten betalen daar, dan belde niemand meer, dat konden ze doodeenvoudigweg niet...
Dus een conclusie is, dat een prijs dus zomaar uit de lucht geslagen is en niet op enige werkelijkheid berust anders dan "dat kunnen ze wel betalen..."

zodoende...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De prijs welke je voor een dienst of produkt moet betalen wordt voor een belangrijk deel bepaald door:

Wat je gek ervoor over heeft. Dus vragen tot de klanten stoppen met afnemen en dan als bedrijf een optimum in winst marge zoeken.