Mijn HTC Legend heeft een 'afgewezen reparatie' als status. Er is vochtschade geconstateerd.

Ik weet het, ik sta niet in mijn recht. Maar wat kan ik nu doen? Ik heb mijn mobieltje net een half jaar. Misschien dat er ooit vocht van regen ofzo in is geslopen, omdat hij altijd in mijn broekzak zit. Meer kan ik niet bedenken. Ik heb geen bewijs.
Wat nu? Sta ik nu volledig machteloos en moet ik zelf een nieuwe mobieltje van 250,- betalen?
Het enige dat me wel opviel was dat, toen hij ineens niet meer opstartte na het opladen, er in de soort van setup die ik kreeg (maar niet in kon bewegen, dus hij liep direct vast) stond er dat sinds januari 2010 het mobieltje in gebruik is genomen, terwijl ik hem in augustus heb gekregen. Maar ja, ook dat kan betekenen dat iemand hem bijv. ooit als proef heeft gehad.
Heel vervelend zo snel nadat ik hem heb, maar er staat dat ik geen garantierechten heb.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je toestel is verzekerd kun je het via je verzekering proberen

Als je verder geen rechten op vergoeding meer hebt, kun je nog proberen om hem te laten repareren door een onafhankelijk GSM-mannetje. Die kunnen hem vaak nog wel aan de praat krijgen, en als dat niet kan, zullen ze het ook eerlijk zeggen.

De fabrieksgarantie is echt bullshit. Dan fixen ze je dingen als het echt alleen fabrieksfouten zijn. Ze waarschuwen mensen niet om hun apparaat ook tegen vocht en valschade te verzekeren. Dat had ik dus met mijn laptop. Ik mocht lekker 400 euro betalen voor de reparatie.

Neem een iPhone, geloof me daarna wil je niks anders

Bij het programma "Kassa" is dit onderwerp behandeld. Misschien kun je kijken bij uitzending gemist. Kassa van vrijdag 4 feb. 2011.

Je staat zeker in je recht, als je de telefoon niet hebt gewassen of er mee bent gaan zwemmen tenminste. Je mag er van een mobiele telefoon toch zeker vanuit gaan dat je deze in je broekzak kan dragen... Je moet een brief sturen naar de verkoper, je hebt een abonnement dus in jouw geval naar de partij die je abonnement verkocht. Als je het abonnement in een winkel hebt afgesloten moet je daar een brief naar sturen, anders naar een adres (vaak te vinden op de site) waar je het abonnement afsloot (Wel een post adres, geen email) Als ze op je eerste brief niet reageren zou ik een tweede aangetekende brief versturen, hierin geef je aan dat je ze nog een kans wil geven de telefoon te repareren of vervangen en als zij niet reageren voor een bepaalde datum dat jij de telefoon door een derde laat repareren en dat eventuele kosten voor het bedrijf zijn. Door dat je de brief aangetekend verzend heb je later ook bewijs dat jij er alles aan gedaan hebt om het netjes op te lossen. (Dit kan later de kosten zeker waard zijn) Als ze een week na de verstreken termijn die je in je brief nog niet gereageerd hebben laat je je telefoon repareren bij een bedrijf. Je zult dan zelf het bedrag moeten voorschieten en de rekening vervolgens doorsturen naar de telefoon provider. Let wel op dat je de telefoon bij een officieel bedrijf laat repareren zodat je ook een bon en alle bijbehorende informatie krijgt. Mocht je een rechtsbijstand verzekering hebben dan kan je die inschakelen als ze op je eerste brief niet reageren. Dat scheelt een hoop problemen. Vaak schrikken bedrijven al af en komen ze tot een schikking als ze door een rechtsbijstand organisatie worden aangeschreven. Zij kunnen je ook beter adviseren over te ondernemen stappen.

Dit is idd bij het progamma Kassa behandeld,misschien dat je eens op hun website kunt kijken. Heek veel succes!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100