hoe kan ik pretium telecom opzeggen?

MIjn ouders zitten bij pretium telecom en willen hiervan af.
Ze willen naar een andere provider, niks aan zul je zeggen, maar hoe ik ook mijn best doe voor ze, ik kom er maar niet achter hoe ik pretium kan opzeggen.
Geen mail adres, website moet ik voor betalen etc etc, maar niks geen makkelijk gedoe om te kunnen opzeggen.
Wie weet hoe ik pretium kan opzeggen, of wie heeft ook ervaring met pretium gehad?
Is het stopzetten van betaling misschien een optie dan?
Ok, worden ze afgesloten, maar alles beter dan die vreselijke hoge onkosten die pretium met zich meebrengt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.2K

Het beste antwoord

Aangetekende brief sturen naar hun postadres waarin je je gegevens vermeld en de reden van opzegging. Indien hun reactie uitblijft kun je ze een ingebrekestelling sturen overeenkomstig art. 6:82 Burgerlijk Wetboek (google even hoe je dat doet). Vanaf dat moment zijn zij in verzuim en kun je de overeenkomst via schriftelijke mededeling of rechterlijke uitspraak opzeggen. Dan kun je de betaling stopzetten en kunnen ze je nooit iets maken.

Toegevoegd na 32 seconden:
postadres:

Pretium Telecom
Postbus 6128
2001 HC Haarlem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

http://www.trosradar.nl/nieuws_detail/bericht/weer-boete-voor-pretium/

De Radarsite

en
http://www.abonnementenopzeggen.nl/paginas/categorieen/telefonie/Pretium_Telecom/

google.

Pretium is een gezwel. Ongelofeljk. De ene boete na de andere krijgen ze en ze gaan maar door. Doelgroep: bejaarden. Die hoern het niet zo goed, weten niet te reageren. Ik heb horen met mijn ouders ook gehad. Je houdt het niet voor mogelijk hoe ze al slijmend aan die telefoon hangen. "U wilt toch niet teveel betalen, met uw AOW? En u mag een avond in de week gratis bellen. Mooie woorden, maar waterverf.

Gewoon een aangetekende brief. Zeg dat je deze in kopie ook naar Radar stuurt. (inloggen op de Radar site en plaats hem.!)Noem een datum waarvoor je antwoord wilt hebben. Schakel, als er niet geluisterd word, je juridische adviseur in van je rechtsbijstandverzekering. Het is mij uiteindelijk gelukt om er vanaf te komen. Maar het heeft bergen energie gekost!