Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het nut van een dual-core processor in een smartphone?

Ik zag op http://www.lgoptimus2xspeed.nl dat er voortaan 2 processoren in een gsm komen. Is dat nuttig of ga ik dan veel betalen voor niets extra's?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
760

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Multitasken misschien? Switchen tussen veel apps bijvoorbeeld

De prijzen van toestellen zullen ( net als altijd met iets nieuws ). Wel gaan stijgen, en later weer dalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een dual core processor kan hij de opdrachten sneller uitvoeren. Dus browsen en dergelijke gaat sneller. Ik zou dus zeggen dat het zeker de moeite waard is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft als voordeel dat er meer taken tegelijk uitgevoerd kunnen worden. Ook gaat het energieverbruik omlaag. Dit laatste klinkt raar, maar is echt zo.
Als je één processor op volle toeren moet laten draaien om alle taken te verwerken, verbruikt hij bijv. 10 watt (dit is een fictief getal). Als je diezelfde taken door 2 processoren laat uitvoeren, hebben ze de helft van diezelfde tijd nodig om het voor elkaar te krijgen en dus ook maar de helft van het vebruik nodig, wat in totaal uitkomt op 5 watt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding