wat kunnen ze allemaal van je weten als je 112 belt?

graag iemand die er veel van weet!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (6)

Ze weten je telefoonnummer en met een redelijke nauwkeurigheid waar je bent. Via je telefoonnummer is, als je een abonnement hebt, te achterhalen wie jij bent.

Allemaal informatie die heel nuttig is als jij in nood bent, maar ook als je misbruik maakt van 112.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar je op dat moment bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze weten je vaste telefoonnummer en dus de plaats waar vanaf je belt, ook met je mobiel bellen maakt je niet onvindbaar,als dit is waar je op aan stuurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 112 belt dan weten ze je nummer! (zelfs al bel je met een geheim nummer, dan kunnen ze dit direct opvragen)

Ze weten ongeveer de locatie waarvandaan je belt!

112 daar red je levens mee!

Het is dus absoluut niet de bedoeling om hier misbruik van te maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze weten 'alles' van je en ze leggen het vast. Als je vanuit een cel belt, dan kun je er op rekenen, dat meteen een politiewagen wordt ingeseind om langs de cel te rijden. Misbruikmakers zouden ze 1000 EUR boeten moeten laten betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zichtbaar is gelijk het nummer van je telefoon, vast of mobiel. Abo of prepaid.
Verder kan men als daar aanleiding voor is een lokatiebepaling doen en zijn er diverse systemen waar men in kan kijken of het nummer bekend is voor bijvoorbeeld het doen van valse meldingen, overlast ed.

Primair gaat het erom dat men op de 112 je zo snel mogelijk kan doorverbinden met de juiste hulpinstantie.

Bij misbruik kan men een heleboel achterhalen van jou en je telefoon, maar je kan ook als melder wegvallen voordat de ggd jouw locatie heeft, hierop kan en dan via metingen proberen zo nauwkeurig je lokatie op te zoeken zodat je toch nog snel medische hulp kan krijgen.