wie kan mij een definitie geven van het volgende in mijn telefoonverzekering:

Dekking: vergoed wordt de schade als gevolg van plotseling van buitenaf op de mobiele telefoon inwerkende gebeurtenis met als gevolg val-, stoot- en/of vochtschade

Wat mij niet helemaal duidelijk is, is het volgende ;schade als gevolg van plotseling van buitenaf. Wat wordt daaronder verstaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (4)

Mijn inziens betekend dat de schade als direct gevolg aan een externe gebeurtenis zoals vallen met je telefoon in je zak of waterschade door bijvoorbeeld in het water te vallen. Plotseling wordt hier genoemd aangezien 'regen' vaak niet plotseling opzet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met "van buiten af" wordt bedoeld dat als jij dat ding op de grond gooit de schade niet gedekt is.
Met plotseling wordt bedoelt dat het onverwacht moet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
natuurlijk betekend het gewoon wat er staat.

de schade moet plotseling zijn ontstaan.

hiermee sluiten ze slijtage en langzaam inwerkende schades uit.

de gebeurtenis moet van buiten af komen.

hiermee sluiten ze schade uit die vanuit het toestel zelf ontstaat zoals storing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk hierbij aan iemand die tegen je aanloopt en je gsm valt