Welke mobiele telefoon heeft het duidelijkst leesbare beeldscherm?

Ik vind de beeldschermen soms ontzettend klein.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K

Het beste antwoord

Een goed scherm moet voldoen aan een aantal voorwaarden welke nauw met elkaar samenhangen. Van belang zijn onder andere de resolutie, het type display (dus bijvoorbeeld lcd, led, AMOled of zelfs super amoled).

En of er door de fabrikant van de hardware gebruik wordt gemaakt van 'pixel density' (dat betekent dat pictogrammen, afbeeldingen e.d. worden opgerekt, om zo in telefoons met een mindere resolutie toch aardige resultaten te behalen.)

Natuurlijk zijn dan ook nog de weersomstandigheden van belang. In vol zonlicht zal elk scherm wel wat aan helderheid en intensiteit verliezen.

Momenteel zijn de beste displays geplaatst in onder andere de Samsung Galaxy S, De HTC desire HD, de Samsung Wave, en de Iphone 4.

Zoek eens op youtube naar reviews door gebruikers, dus niet door de fabrikant van een telefoon, en maak op die manier een eerste selectie. Als je dan bijvoorbeeld een paar toestellen hebt gevonden die je op internet en in reviews en beoordelingen erg aanspreken, ga ze dan eens in het echt bekijken.

Want, er komt bijna elk half jaar wel iets nieuws en 'beters' op de markt, maar jou persoonlijke smaak en voorkeur zijn het belangrijkst omdat je er toch langer mee moet dan een half jaar waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

HTC iphone blackberry maar ook de samsung galaxy tab

eigenlijk kan ik niet kiezen welke duidelijker is omdat ze allemaal wel een zoom functie hebben om teksten te vergroten.

Toegevoegd na 27 seconden:
* en allemaal een groot beeldscherm hebben.

Toegevoegd na 41 seconden:
groot/duidelijk beeldscherm hebben

Toegevoegd na 41 seconden:
groot/duidelijk beeldscherm hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ook telefoons die speciaal zijn aangepast. De vriend van mijn opa heeft een mobiel waarop de letters heel duidelijk en groot zijn. Je kan ook kiezen voor mobiele telefoons waarbij je de letters in kan zoomen. bijv. de Iphone, al is die wel duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HTC desire series dezen hebben erg groot beeld. je zou misschien voor een samsung galaxy tab/ipad/archos tablet kunnen gaan?, de iphone ook al is dat wel heel duur. en als laatste een blackberry alleen daar betaal je voor het merk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een blackberry en die heef een groot scherm en je kunt alle tekst enzo vergroten en verkleinen zoals je m zelf wil