Hoe haal je de naam van je provider van het voorscherm van je mobiel af?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
6.5K

Antwoorden (3)

Het hangt er helemaal van af wat voor telefoon je hebt.
'Tweaken' is hierbij het toverwoord. Ofwel, je telefoon zó aanpassen dat er eigenlijk niets meer gelijk is aan de originele fabrieksinstellingen.

Bij een Iphone zou je hem moeten jailbreaken. En dan kun je in plaats van de naam van je netwerkoperator elke andere willekeurige tekst er in zetten.

Zo geldt het in principe ook voor Android telefoons. Je zou hem dan moeten 'rooten'. Dan zou je voor een geschikte 'custom-rom' voor je toestel op zoek moeten gaan.

Het probleem is dat er zoveel verschillende typen telefoons zijn, en juist ook zoveel methoden om je doel te bereiken.

Maar bedenk wel dat bij de goedkopere modellen die niet op een algemeen besturingssysteem draaien (Ios, Android, Symbian etc.) het vaak onmogelijk is om aan de firmware te sleutelen.

Een laatste optie kan zijn dat je bedoeld dat je het gedrukte logo van je provider van de behuizing van je telefoon wilt halen. Je kunt het met sterke chemicalien als stickerverwijderaar proberen, maar je telefoon wordt er echt niet mooier op, omdat die chemische troep nog veel restschade met zich mee brengt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer sowieso dit: maak een foto met je telefoon, ga naar de afbeelding en zet het volledige menu aan terwijl je die in beeld hebt.
Vaak vind je daar de instelling *Gebruik*Instellen* als als achtergrond.
Dan wordt dit het plaatje wat altijd in beeld is op het scherm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een foto optie op jouw toestel hebt, kun je de foto als schermachtergrond aanklikken in veel camera's en dan verdwijnt het providerlogo.