Wat is leuker een HTC of een Blackberry?

Wat zijn de verschillen bijvoorbeeld tussen de torch en de htc desire? Of de BlackBerry 8520 Curve ?

Ik zoek een telefoon dat eigenlijk ook gewoon een computertje is?

Weet iemand er 1? budget is tot de 450

Het hoeft natuurlijk niet 1 van de bovenstaande merken te zijn. Maar die merken sproken mij het meest aan.

Misschien is er nog 1 leuk merk maar tot nu toe vond ik deze het leukst.

Het liefst een tel met een gedeeltelijk touch of geen touch.

Bedankt :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Het "zakelijke" imago van BlackBerry is in Nederland een beetje verdwenen.
HTC is erg fijn om mee te werken en kan van alles, je kan er WhatsApp op zetten.
Je kan bijvoorbeeld gaan voor de HTC Desire HD, deze kost 479 euro, iets boven je budget.
Echter is deze volledig touch, dus niet gedeeltelijk.

Als je gedeeltelijk touch wil kan je voor de nieuwe BlackBerry Torch gaan, echter is die weer iets boven de 500 euro.
De "gewone" BlackBerry zonder touch screen kost bijvoorbeeld 433 euro, valt binnen je budget. Het gaat hier dan om de nieuwe BlackBerry 9780, iets nieuwer dan de 9700.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

als je geld genoeg hebt koop je een 2e iphone zelf heb ik een neppe die 2 druipels is een fijn toestel vooral wifi als je een groote stap maak is wifi geweldig ik heb ook bolt browser er op dat is gwn internet zoals je pc thuis van de bb htc is windows mobile flut werkt slecht kleine knopjes langzaam als je een nieuwste htc neemt krijg je aindroid op je toestel van google heel veel toestel hebben dat.

als je veel contact wilt hebben met vrienden kies je een bb

wil je juist meer techniek toichscreen en
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die neppe iphone uit china is prut. Is een alcatel.
Maar als je toch n leuke en fijne telefoon zoekt voor filmpjes, whats app, mooi helder beeld en fijn besturingsstysteem 'android' zal ik voor de htc desire gaan, succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou gaan voor de blackberry.. lekker zakelijke en veel pingen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens naar de sony ericsson xperia of de xperia x 10 mini pro. Je kan pingen en ongeveer hetzelfde als een htc. Het loopt ook op android. Je hebt op de x10 touchscreen en ook op de htc. Maar ik vind blackberry erg zakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat hangt een beetje van je smaak af,
maar persoonlijk zou ik gaan voor bb,
maar als je 'm alleen maar gebruik voor bellen, kun je misschien beter een iets goedkoper model nemen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet jij bepalen, maar als advies zou ik zeggen een HTC. Hij heeft ook touchscreen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerder werd de X10 als optie genoemd, is uit eigen ervaring een top toestel. De BB Curve is eigenlijk te traag voor veel internet gebruik, omdat het maximaal de snelheid van GPRS kan behalen. Omdat het toestel niets hoger ondersteund, ik zou die dus niet echt snel kiezen.

Wat vind je van de LG P500 Optimus One? (zie link) Die heb ik voor GSM Helpdesk gereviewd, en scoorde heel goed.

De Sony Ericsson XPERIA X10 mini Pro is leuk als je een goed toetsenbord wilt, een super camera en een erg goed geluid.

De HTC Desire HD of HTC Desire Z is eigenlijk ook een leuke optie als je een Android toestel kiest. Android is een besturingssysteem op bepaalde telefoons zoals de XPERIA X10. Is gebruiksvriendelijk en er zijn veel toepassingen en spelletjes voor te downloaden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt verschil tussen 'leuk' bestaat in deze niet op je vraag. Er zit echt een wereld van verschil tussen een Blackberry en een Android toestel (HTC in jouw geval).
Ten eerst zijn alle BB's op dit moment eigenlijk vooral bedoeld voor de zakelijke gebruiker. In Amerika en Canada (het land waar ze gemaakt worden.) zijn
Blackberry's allang niet meer populair. Juist omdat RIM, de fabrikant van het toestel, zichzelf heeft buitengesloten door met gekke abonnements en -databundels te werken. Zoals 'Blackberry Enterprise Services' voor de 'corporate user' En voor de 'losse' consument de zogenaamde 'Blackberry Internet Services' constructie. Je kunt een bb gewoon als prepaid toestel gebruiken en het internetten, alleen doen als je thuis bent, of gebruik kunt maken van een wifi-hotspot, maar in de praktijk werkt dit vaak niet, omdat je vaker internet op je gsm nodig hebt dan je van te voren denkt.
Op dit moment zijn ze in nederland nog 'in', maar omdat ze in de USA alweer verleden tijd zijn, duurt het ook niet lang meer voordat in nederland iets nieuws ook weer hip is. Het 'pingen' heeft Blackberry voor korte tijd weer even op de kaart gezet voor de gewone consument, maar dit is achterhaald door Apple, en Android is op dit moment gewoon een goede tweede.Advies in deze is dus: HTC. Of in elk geval een telefoon waarop het Android besturingssysteem draait. Waarom? Omdat dit niet gebonden is aan een fabrikant. Jij bent dus niet gebonden aan een bepaald design toestel. (Dit is bij een Iphone wel zo)en er wordt veel meer software en apps voor ontwikkeld dan bij een Blackberry.
Ik raad je daarom ook aan om op sites zoals www.tweakers.net of www.allaboutphones.nl te zoeken naar diverse Android toestellen. Zoals mijn voorgangers al perfect hebben beantwoord bijvoorbeeld een Sony Ericsson Xperia x10 mini pro of een LG Optimus. Dit zijn beide toestellen welke alles aan boord hebben wat je nodig hebt (wifi, gps, accelerometer, umts etc.) om perfect bereikbaar te zijn. Duur wordt het pas wanneer je hogere eisen aan bijvoorbeeld een display of werkgeheugen gaat stellen. Maar het mooie van een HTC of Android is, dat je daar ongelooflijk veel keuze in hebt. Zoek bijvoorbeeld eens op de HTC Legend of -iets boven je budget, de nieuwste HTC Desire HD.
Lees vooral veel verschillende reviews wanneer je een toestel erg interessant vind. Bekijk filmpjes op youtube van het toestel en dan met name van gebruikers, dus niet van de fabrikant want dat is toch alleen maar reclame.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk zou ik voor een HTC gaan, ik heb als servicedesk medewerker vaak te maken gehad met de service van Blackberry, ik vond het zwaar beneden peil. Zelfs binnen de garantie probeerde ze er onder uit te komen.

HTC daarentegen heeft mijn gebroken beeldscherm in de HTC touch diamond 2 vervangen buiten de garantie periode en kreeg een prachtige rekening van 0,00EU en viel het onder Service. Nog een tijdje plezier van gehad en toen overgegaan op de HTC HD2, werkelijk een heerlijke telefoon.

Sorry maar Blackberry staat bij mij zwaar in de min. ook Qua installatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik werk al jaren met Blackberry en ben super tevreden met service internet en gebruik! Ook het duurdere BIS abonnement vind ik fantastisch aangezien het gewoon werkt (wat veel andere providers niet kunnen garanderen)

Maar jou vraag ging niet om mijn ervaring maar om een leuk toestel met eventueel touchscreen! Nou neem ik aan dat je met leuk veel apps/spelltejes bedoelt en je met eventueel touchscreen aangeeft in ieder geval een (QWERTY)toetsenbord te willen...

Dan zou ik voor de HTC Desire Z gaan! Android dus veel gratis apps goed geluid en scherm plus een uitklapbaar toetsenbord

Echt een fantastisch apparaat...

Blackberry is prima voor zakelijk maar gewoon geen spelletjes telefoon!
X10 van sony draaide eerst onder Windows (heb ik nooit echt fijn mee gewerkt)
En Symbian van Nokia weet ik echt te weinig van af!

Succes met kiezen