Wat is precies WIFI op een mobiele telefoon?

Ik heb van mijn baas een nieuwe mobiele telefoon gekregen. Van een simpele Nokia, moest ik verplicht overstappen naar een Blackberry Torch waar ik nu ook mijn zakelijke E-mails kan bekijken en zelfs mee kan internetten. Ik ben qua telefoons echt een analfabeet, maar het is me wel gelukt WIFI in te stellen op die telefoon. Kan ik hier nu kosteloos mee internetten als ik thuis ben, of gaat het dan nog steeds via het abonnement? Ik wil mijn baas namelijk niet opschepen met peperhoge rekeningen als ik hier thuis maar wat aan het proberen ben op die telefoon. Owh ja... er zit ook een soort navigatieprogramma op. Gaat dit via internet, of via GPS en als ik dat gebruik, gaat het dan via mijn abonnement of is dit kostenloos? Ik kan het maar niet uit de beknopte handleiding halen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (5)

Internetten loopt in dit geval via je Wifi. Dus kost je niets extra. Betreffende je navigatie, daar kan ik je niet mee helpen, daar weet ik niets vanaf. Weet je welke er op geinstalleerd staat? TomTom is wat dat betreft gratis, maar Nokia map trekt geloof ik weer data (via Internet dus). Die van Nokia kost dus dataverbruik wat afhankelijk van je abonnement wel of niet wordt berekend aan jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag eenvoudig aan je baas of hij bij het abonnement ook internet met een vaste prijs is afgesloten en of je deze mag (en ook prive) gebruiken.

WIFI gebruikt een draadloos internet (thuis of op het werk). Dit maakt geen gebruik van de 3G databundel van je telefoon.

Alle applicaties die gebruik maken van internet, zullen een verbinding opzetten. Als de WIFI opstaat, dan gaat het via je thuis/werk draadloos internet. Staat deze uit, dan gaat het via de 3G verbinding.

Omdat je voor navigatie de baan op moet, moet je via 3G verbinding verbonden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met WIFI kun je gratis op het internet. Bij alle Macdonalds is ook WIFI. Heel makkelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WIFI is draadloos internet op je telefoon, dus als je thuis draadloos netwerk hebt kan je met je WIFI hiermee op internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wifi werkt inderdaad zonder kosten, maar dan moet je natuurlijk wel ook thuis een draadloze internet verbinding (router) hebben, anders maakt de telefoon waarschijnlijk nog steeds verbinding via de 3G en dus betaalde verbinding!!! De navigatie werkt via de sateliet, maar het is afhankelijk van het gebruikte programma of hier ook een internet verbinding voor nodig is. Het is dus inderdaad handig om een internetbundel te vragen bij je telefoon om niet voor onverwachte kosten te komen!!!