kheb een abbonement op het oog (met blackberry)en daarbij zit 1GB database. wat ik doe, is heel de dag twitter,msn,hyves facebook,haal ik dat met 1GB?

Ik heb een abonnement gezien met blackberry bold. daarbij zitten 200 min of 400 sms, dat is genoeg omdat tegenwoordig heel mijn vriendenkring een blackberry heeft, en we kunnen dus pingen. maar nu, er zit 1 GB database bij mijn abonnement. Ik zit waarschijnlijk heel de dag op twitter,msn,facebook, hyves en dergelijke.
en als je gewoon op de 'rode knop' drukt, gaat je telefoon dan door met het interverbruiken? of moet je heel je internet uitzetten?

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Ga er absoluut níet van uit dat een druk op 'de rode knop' vandaag de dag geen garantie meer is om ook inééns al je dataverbindingen uit te schakelen. Je twitter applicatie zal zich ook bijvoorbeeld eens per uur willen updaten, voor je ping moet de applicatie op de achtergrond draaien, en dus verbinding met bijvoorbeeld je 3g (óf wifi) -netwerk hebben.
Het wordt je dan ook altijd aangeraden om een zogenaamd 'flat-free' internetbundel aan te schaffen. Omdat áls je dan eens per ongeluk een applicatie laat draaien, je dan niet voor onverwacht hoge kosten komt te staan.

Applicaties die je voor het oog afsluit, draaien op de achtergrond vaak vrolijk door, met alle gevolgen van dien.
Je zou ze geforceerd kunnen afsluiten met een taskmanager, of door je telefoon na gebruik in de flight-modus te zetten. Wat je anders nog kunt proberen is je profielen zo in te stellen dat ze maar eens in de zoveel tijd verbinding met het internet kunnen maken.

Staar je vooral niet blind op die 1gb die je krijgt. Dat is echt om je lekker mee te maken, maar geloof me, daar ben je na een week al doorheen als je niet oppast.

Laat je bij aanschaf echt goed informeren, lees ook de kleine lettertjes van hoeveel je gaat betalen als je wel boven die 1gig uitkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 Gb op je BB met Blackberry Internet Service zou echt genoeg moeten zijn aangezien BB alles gecomprimeerd (verkleind, ingepakt) verstuurd ontvangt!

Vertrouw je het nog niet, vraag even in de winkel of je eventueel nog een stap omhoog kan doen en hoeveel dat dan kost....