Welke nadelen heeft een blackberry?

13 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K
Kimath
13 jaar geleden
Mensen gaan vragen waarom je geen iPhone hebt gekocht :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of de overstap niet gemaakt hebt naar Android. Ik heb mijn iPhone juist van de hand gedaan voor een Android toestel. Beste stap ooit! (Ook voor Mac gebruikers zoals ik).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn complimenten voor het aantal vragen dat je in zo'n korte tijd hebt gesteld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Kimath; Da's inderdaad een heel gevat antwoord vanuit het 'Apple kamp' ;)
Kimath
13 jaar geleden
@geejeetje: ik heb zelf geen iPhone hoor, het zijn mooie dingen, maar veel te duur voor mij. Ik gebruik mijn telefoon amper, ik gebruik een oude 2dehands Samsung voor te bellen.

Het beste antwoord

Ik denk dat het grootste nadeel in de maandelijkse abonnementsprijs van een Blackberry zit. De fabrikant van die kekke 'smartphones' is wat mij betreft ook heel 'smart' geweest met de bouw van zijn software. Zonder een registratie bij de fabrikant 'Research in Motion' (rim), kun je op het toestel geen e-mail binnenhalen.

Blackberry's verzenden en ontvangen hun e-mail via een speciaal door de fabrikant ontworpen push-mail protocol.
Of als je het toestel enkel los, en dus niet in je eigen bedrijfsnetwerk en corporatemail gaat onderbrengen, dat je dan een registratie bij 'Blackberry Internet Services' nodig hebt. Dat betekent dat Rim ook na de aanschaf van het toestel een behoorlijk dikke vinger in de pap houdt.

Via speciale abonnementsconstructies gaat er van je databundel ook elke maand een klein deel naar Rim in Canada. Als je een speciaal Blackberry abonnement hebt.

Dat is tenminste hetgeen wat men je maar al te graag laat doen geloven. En in principe zijn de toestellen ook met die intentie gemaakt. Natuurlijk kun je wel met een 'gewone' databundel van je provider ermee op internet en je mail binnenhalen, maar dan moet je achteraf nog een andere browser installeren, en voor bijvoorbeeld msn'nen, weer een aparte messenger.

Ervaringen van mensen in mijn kennisenkring zijn dat die 'omweg' lang niet altijd werkt, en vaak doodloopt, doordat de mail niet altijd aankomt, of ontvangen wordt. Dus gaat men vaak wel over naar een speciaal blackberry abonnement.

Tel daarbij op dat Iphone O.S. en Android veel sneller, goedkoper en een gevarieerder aanbod hebben qua applicaties, en dat je bijvoorbeeld bij een Android telefoon niet gebonden bent aan een bepaald design, dan denk ik dat je meer vrijheid hebt als je voor een andere telefoon gaat.

Natuurlijk is het ook niet bij de Iphone of een Android alleen maar goud wat er blinkt, maar -mits je geen puur zakelijke gebruiker bent, maar ook wat 'personal entertainment' op een telefoon wilt, zou ik zeker verder kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

De Blackberry is groter dan een gemiddeld toestel. Je broekzak zit dus met een Blackberry meteen vol.
13 jaar geleden
Het apparaat heeft zoveel mogelijkheden, dat je er bijna niet meer van af kunt blijven. Levert wel eens problemen op met de omgeving......!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mensen, die nu weten dat je altijd online bent, verwachten dat meteen reageert op hun emails, en na 10 minuten al vragen waarom je niet antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet alleen bij een Blackberry het geval.
Mobiel Internet op een Blackberry is duurder dan normaal. Waarom weet niemand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Software is naar mijn idee niet gebruiksvriendelijk.
en iedereen heeft al zoiets
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben al jaren een tevreden BB gebruiker enige echte nadeel wat ik zie is dat er minder (gratis) applicaties (software zoals spelletjes) voor blackberry zijn!

Daarnaast is een Blackberry een telefoon die bij je moet passen qua gebruik, het is geen allemans-vriend zoals de nokia 3210 vroeger of de iPhone nu! Hij is ideaal voor mailen internetten bellen pingen sms-en daarnaast is hij ook geschikt voor multimedia gebruik zoals afspelen mp3's of mpeg(video) bestanden en hij is ook (in mindere mate) geschikt voor het downloaden van coole apps en spelletjes!

Ligt er dus net aan wat je zoekt!
Blackberry Android iPhone het overlapt elkaar allemaal iets

IPhone=design en multimedia
Android=gemak, veel apps, veel keus, open source
BB=zakelijk, snel dubbel internet, qwerty-toetsenbord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gegevens (mail) staan op een server in Canada,
Je weet niet wie daar allemaal bijkunnen.