Apps op de Android market stelen geld van onze prepaid telefoon?Ik merk dat wij in een dag 25 Euro kwijt zijn.Welke Apps pikken geen beltegoed van je?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.4K

Het beste antwoord

Heb je opnje prepaid kaartje wel onbeperkt internet aangevraagd of dataverbinding via mobiele netwerk uitgezet? Android gaat namelijk op eigen houtje het internet op om bijvoorbeels je gmail te checken. Wanneer je geen onbeperkt internet hebt en mobiele netwerken aan hebt staan, kost dit steeds geld. Ik denk dat apps dat niet doen in jouw geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik denk dat het dan een app is die op internet gaat. Sowieso kost het downloaden van apps geld, omdat je dan internet verbruikt (of je moet via WiFi downloaden).
13 jaar geleden
Als je een app installeert, vraagt de telefoon altijd of je die app rechten wilt geven tot [wat hij ook gebruikt]. Bij de installatie zou je dus eigenlijk moeten kijken of:
1. de app betalingen voor je kan verrichten (meestal niet)
2. sms berichten kan versturen (pas op, kan duur worden)
3. het internet gebruikt (wees voorzichtig als je geen onbeperkte databundel hebt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Elke app geeft voor de installatie aan wat deze app gebruikt in de telefoon. Hier kun je gemakkelijk aan zien waar er een bepaalde verbinding voor nodig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb niet gezegd dat de beste app een app is zonder info of tekst. Ik heb alleen aangegeven waar een mogelijk kostencentrum ligt en hoe je dat op het moment van installatie kunt herkennen. Dit houdt geen waardeoordeel over de app zelf in.
Alle apps die je download maken gebruik van een dataverbinding. Die betaal je. Bij een prepaid pakket waarschijnlijk eerst een 'vast bedrag' (10 mb voor 5 euro bijvoorbeeld) en als je dat overschrijdt, ga je al gauw meer betalen.
Vaak is het niet afgelopen met een actieve dataverbinding ná het downloaden. Veel applicaties en spelletjes 'vereisen' nu eenmaal een verbinding met het internet. Om te controleren of er updates zijn, je scores te versturen, of om je te kunnen spammen.

Kijk in elk geval voordat je de applicatie daadwerkelijk binnenhaalt en gaat gebruiken welke rechten je app op je telefoon heeft. Dit geeft de market van te voren aan.

Verder kun je overwegen om eens wat zogenaamde 'connection-managers' te gaan uitproberen.
Deze programmaatjes stellen je in staat om je verbindingen te beheren op een manier zoals jij wilt.

Er is te kust en te keur. In essentie werken ze allemaal hetzelfde, maar de één is gratis, of werkt niet op je type telefoon, op de ander ziet de interface er misschien beter uit etc.

Zoek op sites als androidworld.nl of androlib.com of appbrain met key-words als: Data-connection, wifi-manager, connection-manager etc.

Wil je dit nu niet op je telefoon doen, omdat je dan te veel tijd (en dus geld) kwijt bent, dan kun je het eerst op je vaste computer uitzoeken, downloaden en dan via een kabel bijvoorbeeld naar je telefoon kopieren.