automatisch sms versturen als ik op bepaald punt ben

Ik vervoer 3 keer per week een vriendin naar de nierdialyse. Ze woont 34 km verderop en als ik vertrek en als ik er bijna ben bel ik even op zodat ze weet dat ik onderweg ben en er bijna ben. Ze waardeert dit zeer.

De telefoongesprekjes bestaan uit een paar woorden die makkelijk in een sms kunnen, maar sms-en vanuit de auto is toch wat lastig.

Nu ik een andere telefoon wil vroeg ik mij af of het volgende met bepaalde telefoons mogelijk is.
Als de ingebouwde gps merkt dat ik binnen een straal van een X aantal meters van een bepaald punt ben dat deze dan een door mij samengesteld sms-je stuurt naar mijn vriendin. Ik wil dus coördinaten, de straal waarbinnen, de tekst en het nummer in kunnen stellen.

Zijn er toestellen die dit kunnen, zodat mijn vriendin een sms krijgt als ik mijn wijk uit rij, als ik van de snelweg af ben en als ik bijna bij haar ben? Ik weet dat er voor op de pc wel volgsystemen zijn maar ik dacht dat die duur in gebruik zijn, en ze moet dan de pc aan hebben en erachter zitten, sms is dus makkelijker.

Ik wil maximaal 600 euro voor een toestel betalen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pfoe, een hele lastige vraag.. Ik denk dat dit echt iets is om aan een professional te vragen. Fabrikanten van telefoons, gps-systemen enz. Ik weet niet goeievraag.nl je hierbij kan helpen..

Antwoorden (2)

Heb even gezocht op het internet maar kon zo 1-2-3 niet een specifiek programma vinden dat automatisch mailt of sms't, wel zijn er genoeg telefoons die gratis kunnen meesturen waar u op dat moment precies bent!

Was wel een app. (Applicatie=programma) die met 1 druk uw locatie doorstuurt naar bepaalde nummers, ook waren er een paar app's waarbij anderen mee kunnen kijken op de computer of hun telefoon (toetsel met internet) als u daar toestemming voor geeft.

Ik heb voornamelijk bij Blackberry app's gekeken maar weet dat voor de iPhone en Android (besturingssysteem) er nog veel meer app's zijn waarbij die voor Android grotendeels gratis zijn!

De €600,00 die u wilt uitgeven zijn meer dan voldoende lijkt me, helemaal als u een nieuw abonnement afsluit! Ik ben erg tevreden met m'n Blackberry maar als ik nu voor een nieuw toestel met internet zou moeten kiezen zou het waarschijnlijk een HTC met Android zijn (helemaal met uw wensen)!

Verglijk aanbieders goed vooral dekking en bereik internet, T-mobile ligt dit moment (terecht) onder vuur, maar zijn ook bezig met ontwikkeling (?). Tele2 maakt gebruik van hetzelfde netwerk maar is momenteel zo goedkoop dat het het ongemak misschien wel waard is! Ook raad ik u aan een verzekering op het toestel te nemen helemaal bij een twee-jarig abonnement.

Succes!

Toegevoegd na 2 dagen:
Vriend gesproken die. Bij een bedrijf werkt waar ze ook app's maken, die vond het een goed idee! Dus ook al is het er nog niet, wie weet wat de toekomst brengt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is het niet mogelijk van tevoren een sms te tikken zodat je op het juiste moment alleen maar op verzenden hoeft te drukken?lijkt me simpel.