Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zou voordeliger zijn: thuis je mobiele telefoon opladen, of in de auto?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een auto is wel bij uitstek een belabberde stroomproducent wat rendement aangaat. Daar staat tegenover dat het vermogen wat je telefoon opneemt peanuts is, een keer hard optrekken en je bent meer benzine kwijt. Dus doe wat je het prettigst vind.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk niet dat veel mensen zich druk maken om die 5 cent die dat opladen thuis kost, en in de auto verbruik je benzine om te rijden en rijden moet je doen om de accu op te laden van je auto. Benzine is duurder, alleen dat heb je toch nodig om te rijden. Ik denk dat het niks uitmaakt als je toch moet rijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op je werk bij je baas, maar van jouw 2 opties denk ik thuis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Een beetje uitleg waarom je dat denkt is ook leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb eens berekningen gezien hoeveel het kost aan beznine om je lampen te laten branden, dat was best nog we meetbaar. Opladen thuis in stopcontact is veeeeel minder dan een kwh. De kosten bij elektriciteit zitten um vooral in het vastrecht, nauwelijks in de kwh-prijs.
AWM
14 jaar geleden
Het vermogen dat er benodigd is om 'm op te laden is gelijk. In de auto en thuis.
Ik denk in de auto als je genoeg rijd zodat die dan volledig is opgeladen, want de stroom in je auto wordt gewoon opgewekt al je rijdt. ik weet alleen niet of je auto dan minder zuinig rijd maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk. stroom thuis moet je gewoon voor betalen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hansv, je was me voor. In mijn eerste auto kon ik het duidelijk merken aan mijn stationaire toerental als ik de achterruitverwarming aanzette: aan betekende een lager toerental, uit een hoger toerental. Dat geeft aan dat de belasting van de motor toeneemt als je een stroomverbruiker inschakelt. Bij mijn huidige auto merk ik dat niet. Waarschijnlijk is die auto zoveel beter afgeregeld (de elektronica grijpt in), dat het stationaire toerental niet wordt beïnvloed door het inschakelen van een grote verbruiker. Het brandstofverbruik zou wel moeten worden beïnvloed.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding