Wat zou voordeliger zijn: thuis je mobiele telefoon opladen, of in de auto?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
3.8K

Het beste antwoord

Een auto is wel bij uitstek een belabberde stroomproducent wat rendement aangaat. Daar staat tegenover dat het vermogen wat je telefoon opneemt peanuts is, een keer hard optrekken en je bent meer benzine kwijt. Dus doe wat je het prettigst vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk niet dat veel mensen zich druk maken om die 5 cent die dat opladen thuis kost, en in de auto verbruik je benzine om te rijden en rijden moet je doen om de accu op te laden van je auto. Benzine is duurder, alleen dat heb je toch nodig om te rijden. Ik denk dat het niks uitmaakt als je toch moet rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op je werk bij je baas, maar van jouw 2 opties denk ik thuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Een beetje uitleg waarom je dat denkt is ook leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb eens berekningen gezien hoeveel het kost aan beznine om je lampen te laten branden, dat was best nog we meetbaar. Opladen thuis in stopcontact is veeeeel minder dan een kwh. De kosten bij elektriciteit zitten um vooral in het vastrecht, nauwelijks in de kwh-prijs.
AWM
14 jaar geleden
Het vermogen dat er benodigd is om 'm op te laden is gelijk. In de auto en thuis.
Ik denk in de auto als je genoeg rijd zodat die dan volledig is opgeladen, want de stroom in je auto wordt gewoon opgewekt al je rijdt. ik weet alleen niet of je auto dan minder zuinig rijd maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk. stroom thuis moet je gewoon voor betalen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hansv, je was me voor. In mijn eerste auto kon ik het duidelijk merken aan mijn stationaire toerental als ik de achterruitverwarming aanzette: aan betekende een lager toerental, uit een hoger toerental. Dat geeft aan dat de belasting van de motor toeneemt als je een stroomverbruiker inschakelt. Bij mijn huidige auto merk ik dat niet. Waarschijnlijk is die auto zoveel beter afgeregeld (de elektronica grijpt in), dat het stationaire toerental niet wordt beïnvloed door het inschakelen van een grote verbruiker. Het brandstofverbruik zou wel moeten worden beïnvloed.