Liggen er op de bodem van de oceaan nog telefoon kabels van vroeger??

vraag is duidelijk genoeg denk ik.

Toegevoegd na 43 minuten:
toch niet zo duidelijk xD

ik bedoel:

liggen ook genoeg telefoonkabels van vroeger, die uit gebruik zijn genomen. of die niet kapot gaan en gaan roesten en dan slecht zijn voor de zee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Ja. Die zijn ook nog steeds in gebruik hoor!

Toegevoegd na 56 seconden:
Glasvezelkabels

In de jaren 1980 worden de eerste glasvezelkabels ontwikkeld. De eerste trans-Atlantische telefoonkabel met glasvezels was de TAT-8, die in 1988 in gebruik werd genomen. Deze kabel had twee operationele glasvezelparen en een reserve paar, van een glasvezelpaar wordt per zendrichting één ader gebruikt.

Alle moderne onderzeese communicatiekabels die tegenwoordig worden gebruikt zijn op basis van moderne glasvezeltechnologie. Hoewel men nog steeds spreekt van telefoonkabels bestaat het grootste gedeelte van de gegevens die over deze kabels verstuurd wordt uit internetdata.

Toegevoegd na 29 minuten:
Dus: De oude liggen er nog, worden ook wel gebruikt. Maar meer en meer komen er moderne glasvezel kabels bij te liggen.