Eerst log je op Game Center in met je Apple ID. (zelfde als die je in de appstore gebruikt)
Vanuit de Game Center kun je spellen downloaden die je met Game Center kan gebruiken, en gelijk starten.
Je kunt iemand een friend request sturen aan de hand van zijn email of nickname.
Vervolgens kun je in het spel klikken op gamecenter invite, en je vrienden selecteren in de lijst en een invite sturen.
In het filmpje hieronder zie je een voorbeeld.
Kimath