is gps op gsm gratis?

ik wil me een samsung galaxy apollo aanschaffen..
hij heeft een ingebouwde gps antenne maar niet de software.
ik heb dan ook een andere vraag gevonden namelijk "Als ik op een simlockvrije gsm de GPS gebruik, kost het dan geld? Werkt het sowieso wel? Is GPS op gsm altijd gratis?"
maar . ik lees op internet dat je wel moet betalen omdat hij met internet connecteerd enzo.en dan nog een vraag .. wat is simlockvrije gsm??

dus hoe zit dat nu gaat het me nu geld kosten of niet .. sommigen zeggen dat het geld kost omdat hij via internet moet anderen zegge dan weert van niet . dus ik wil eindelijk een duidelijk antwoord .
Tnx

PS: bericht aan Moderator :: vorige vraag werd verwijdert wegens andere vraag op het forum maar heb nog steeds geen goed antwoord ..

MVG

Toegevoegd na 1 uur:
ok dus er zijn 2 manieren.. eenmalig of continu..
eenmalig wat moet ik dan kopen?? of welke software gebruiken en welke kaarten ofzoiets??
is tomtom navigation 6 of 7 daar een van??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Zoals hierboven al aangegeven is het ontvangen van het GPS signaal gratis. Wat je nodig hebt is de juiste software (en eventueel kaarten) die om kan gaan met het besturingssysteem op jouw mobiel.
Je hebt dan 2 opties, of je gebruikt een systeem dat met internetverbinding werkt en via internet de route gaat downloaden (dat kan je veel geld kosten omdat er de hele tijd met internet contact moet zijn). Je zou google maps hiervoor kunnen gebruiken.
Of je kiest voor een systeem dat de kaarten die je nodig hebt in het geheugen van de tel zet en die je dan vervolgens zonder internetverbinding kunt gebruiken zoals McGuider.

Dus ergo optie A; doorlopende kosten (internetverbinding)
optie B; eenmalige aanschaf en verder geen kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Helaas niet , het gps signaal is echter wel gratis.
Echter moet je betalen voor de kaarten die je te zien krijgt op je scherm, daar de software continu met het internet is verbonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Gps is gratis. Is een gewoon radio signaal. De gps werkt namelijk ook als je de simkaart er uit haalt. Net als de radio en de mp3 speler.

Land en wegenkaarten moet je zelf installeren. Die kan je kopen maar er zijn ook al gratis kaarten beschikbaar. Heb je kaarten in het geheugen van jouw telefoon staan, dan kost het je verder niets.

Het is dus wel belangrijk dat er software op de telefoon kan, waar je zelf kaarten in kan laden.

Heel kort door de bocht: gps is gratis. Wegenkaarten downloaden kost geld. Een volledige routeplanner in de mobiele telefoon, die het zelfde werk en kost als zo'n ding in de auto, is er nog niet.