ipod touch scherm kapot, wat nu gedaan?

Ik heb net mijn ipod touch uit mijn handen laten glijden... het is recht op het scherm gevallen op een betonnen vloer, en er zit nu een grote bars in die een vierde van mijn scherm inpalmt.
Wat moet ik hiermee doen, en 'k heb het besteld via het internet (het is de nieuwe ipod touch 4g) heb ik er dan garantie op of moet ik gewoon het schermpje laten vervangen (er is niets vanbinnen kapot, alles werkt nog.

Het is nog maar 3 weken oud :(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Via internet heb je meestal maar een week of 2 garantie. Je kan echter wel het scherm laten vervangen bij een elektronicazaak als Dixons.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou normaal gesproken, als het via een "Legale site" is besteld, gewoon een jaar Apple garantie moeten hebben. Ik ben alleen bang dat dit niet onder de garantie valt. Je zou van tevoren contact op kunnen nemen met de verkoper.
Mocht het allemaal op niets uitdraaien, dan kun je zelf nog gaan sleutelen als je een beetje handig bent. Zie link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn iPhone. De barst in het scherm valt helaas niet onder de garantie dus het gaat je wel wat geld kosten.

Het schermpje is vrij makkelijk te vervangen. Je kunt er voor kiezen om het bij Apple of een bekende elektronicazaak te laten doen.
Ik heb het zelf laten doen bij een belwinkel die ook telefoons simlock vrij maakt. Het koste daar aanzienlijk minder, 70 euro. De reparatie duurde maar een uurtje en alles zag er weer goed uit en deed het perfect.
Volgens mij heeft de iPod Touch eenzelfde soort scherm als de iPhone dus je zou het eens bij zo'n belwinkel kunnen proberen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een collega hier hetzelfde gehad met een iPhone. Valt niet onder garantie en de reparatie kost bij Apple ca. 200 EUR, bij Vodafone ca. 100 EUR en 'do-it-yourself' ca. 50 EUR en uurtje hobbien. Als het zelf doet, heb je wel een klein zuignapje nodig (zit veelal bij de reparatiekit). Let op dat je voordat het nieuwe schermpje plakt, alle kleine stof, vuil en glasresten verwijderd hebt, anders zie je dat in het nieuw scherm en dat is zonde.