Heeft het zin om een telefoon die meer dan twee uur in het water heeft gelegen, zeg maar zo'n 2 à 3 meter diep, er weer uit te halen?

Zou hij het ten eerste nog kunnen doen,
en zou je er eventueel nog onderdelen van kunnen verkopen?

Toegevoegd na 14 minuten:
Het probleem is de moeite, dat ik niet precies weet waar hij nu ligt, aangezien het behoorlijk waaide toen hij in het water viel, en het erg vies, bruin water is.

Toegevoegd na 14 minuten:
Het probleem is de moeite, dat ik niet precies weet waar hij nu ligt, aangezien het behoorlijk waaide toen hij in het water viel, en het erg vies, bruin water is.

Toegevoegd na 3 uur:
Het gaat overigens over een Sony Ericsson Satio.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ja dat kan het wel hebben. Je kunt het batterij klepje misschien nog verkopen of zoals hierboven gezegd is een kind blij mee maken. Wat je ook nog er mee kunt doen is hem uit elkaar halen, gewoon om te kijken hoe hij er van binnen uit ziet en vervolgens er wat van leren. De telefoon weer opnieuw inelkaar zetten etc. Dit kan handig zijn als je wilt leren om zelf een keer een telefoon te repareren of gewoon omdat je het leuk vind om te doen.

Uiteraard is het ook een stukje vervuiling om de telefoon te laten liggen. Maar er liggen altijd wel genoeg dingen op de bodem.

Als je de telefoon uit het water wilt halen in de hoop dat hij het nog zal doen zal het vrij weinig nut hebben. Als je de telefoon bijvoorbeeld de brug hebt laten vallen en je hebt nog niet besloten of je hem er uit wilt halen dan ben je nu echt te laat. Hij is nu echt stuk en je zult hem niet meer klaar krijgen. Het water zit nu overal in de telefoon en elk onderdeel is nat. Langzamerhand zal de telefoon van binnen ook gaan corroderen. Als je telefoon maar 20 minuten in het water heeft gelegen, bestaat er nog een kleine kans dat je hem klaar kunt krijgen. Na meer dan een dag niet.

Erg jammer trouwens om zo'n mooie telefoon in het water te gooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kunt het altijd proberen.
Ik zou er alleen niet teveel moeite voor doen (uit een vijver halen), want ik verwacht niet dat hij het nog doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans dat de telefoon het nog doet is klein. Misschien dat je de simkaart nog wel kan gebruiken. Ik ken iemand die hem in een broek had laten zitten in de was. Bij hem deed de simkaart het nog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou hem er in ieder geval uit halen omdat zo'n ding niet in het water hoort te liggen.

Ik verwacht niet dat je telefoon het nog zal doen, maar de beste manier om dat uit te vinden is het uitproberen.

Mocht het niet meer werken, dan kun vast nog wel een kind blij maken met een "speeltelefoon".
Mijn kleine nichtje was er destijds in ieder geval wel heel blij mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overboord gevallen mijn mobiel een half jaar geleden, meteen opgevist door een bereidwillige medepassagier(totaal had hij denk ik een 20 minuten in het vieze water gelegen). Uitgebreid gedroogd in ze zeer warme zon, ongeveer een week, daarna deed hij het weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een telefoon gehad welke op de bodem van mij vijver heeft gelegen.

Helaas deed deze het natuurlijk niet meer, op de sim kaart na.

Na ruim een jaar ergens te hebben geleden deed de telefoon het weer, ik heb het ongeveer elke maand eens geprobeerd en plots begon hij weer te laden!

Het kan dus op zich wel, maar toch .... de moeite! Ik was puur nieuwschierig :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je er wel zin in zou hebben zou je hem eruit kunnen halen. maar dat haal ik niet uit je reactie.
dus dan denk ik niet dat het veel zin heeft.
denk niet dat ie het nog zal doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het heeft zin, want je kunt je telefoon als die kapot is verkopen op zonzoo.nl dat heb ik ook gedaan. (alleen was mijn telefoon niet in de vijver gevallen) je kunt je telefoon verkopen dus, ookal is ie kapot