Weet iemand de betroouwbaarheid van een SMS ? Ik bedoel hiermee komt hij ZEKER aan ? en binnen welke tijd ?

Kan je in een geval van nood vertrouwen op een SMS..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Het aankomen van een SMS-bericht is absoluut niet gegarandeerd! Geen van de GSM-bedrijven geeft aflevergaranties. In Nederland komt zo'n beetje 98% tot 99% van de SMS-berichten aan. Meestal direct, maar bij drukte kunnen er vele uren overheen gaan voordat de SMS daadwerkelijk wordt verstuurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Iedere SMS komt wel aan, tenzij er is iets mis is met jouw mobiel of die van de ontvanger.

De tijd variert. Als je vanaf Londen een SMS naar hier stuurt kan het al 25 uur duren voordat deze aankomt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het gaat natuurlijk wel eens mis. Ik heb laatst toevallig nog een smsje van een Italiaan gehad en dat begon met "Ciao Mama", nou... voor zover ik weet heb ik geen Italiaanse zoon of dochter! Maar ik denk dat je wel over 99% van de gevallen zeker kan zijn dat je sms aankomt, want zulke gevallen zijn eerder uitzondering dan regel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij komt toch aan? Alleen bij het verkeerde nummer, maar hij komt wel aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik heb zelf ook wel eens gehad dat mijn sms niet aankwam terwijl ik wel het goede nummer had ingetypt!
Nee,heb een paar weken geleden met mensen op Terschelling ge SMSt,s'avonds rond 8 uur verstuurd, kwam 's nachts om 2 uur aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vertrouw er 97% op.
Heb meerdere malen meegemaakt dat door een ander verzonden sms bij mij niet binnenkwam of uren later pas.
Nu kan ik niet vertellen of dat dit kwam door haar gsm provider of door de mijne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt aan de drukte. Probeer maar eens een sms te sturen vlak rond de jaarwisseling, dan weet je wel wat ik bedoel.

In geval van nood kun je beter bellen, sms kan nog wel eens vertraging in zitten. Maar het bericht komt wel altijd aan.
Kimath
13 jaar geleden
Een sms komt volgens mij toch wel altijd en meteen aan. Zover ik weet tenminste.
Je kan ook op de meeste telefoons installeren dat je een bericht krijgt dat de sms die je hebt verstuurd is ontvangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een sms moet naar mijn weten voldoen aan drie voorwaarden:

1. Het nummer moet correct ingetypt zijn (eventueel met 0031 of +31 ervoor)
2. De SMS-centrale moet correct in jouw telefoon staan (met het juiste nummer van de provider)
3. Dit laatste geldt natuurlijk ook voor de ontvanger. Deze moet zijn of haar SMS-centrale nummer ook correct ingevoerd hebben.

Deze SMS-centrale nummers zijn gewoon te vinden op internet.

http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=42

Als alles aan deze drie voorwaarden voldoet, zou het in principe gewoon moeten lukken, ondanks drukte op het netwerk o.i.d. Als het erg druk is, duurt het gewoon wat langer voordat hij aankomt bij de ontvanger.

Rond nieuwjaar kan het heel lang duren voordat hij aankomt. Behalve als het netwerk plat ligt, dan kan niemand een SMSje meer sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
over het algemeen 100 procent betrouwbaar en om het na te checken zie je ook altijd terug bij verzonden berichten
het enige waardoor het soms niet verstuurd wordt is als het netwerk overbelast is of er een storing is maar dan merk je ook dat je sms niet verzonden wordt door het bericht "sms niet verzonden". de tijd waarin een sms aankomt hangt af van de afstand die die moet overleggen/de luchtdruk/luchtvochtigheid/muren waar die door heen moet/provider enz enz maar laat zeggen dat het niet langer dan 1 minuut duurt (gemiddeld) voor dat een sms aankomt. bijv vanaf europa naar amerika (er zijn wel altijd uitzonderingen)