Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat ik een inkomende oproep niet kan openen?

sommige nummers die me bellen op mijn Motorola Moto e32(s) kan ik niet opnemen; hoe komt dat? niet altijd en alleen maar sommige nummers

redhouse
3 maanden geleden
Spam misschien? Blokkade door provider.
samaiphon
3 maanden geleden
het is raar dat ik niet alle oproepen van mij onbekende nummers kan openen; sommige wel en sommige niet. er is duidelijk geen lijn in te trekken
Ikhebgeenidee
3 maanden geleden
zie je geen mogelijkheid om de oproep te beantwoorden? Gaat het alleen om onbekende nummers? Binnenland of buitenland? 06 nummers of 088 of onbekend? Gaat het wel altijd goed met bekende nummers?
samaiphon
3 maanden geleden
met bekende nummers geen probleem en ook met onbekende nummers maar soms andere onbekende nummers kan ik niet opnemen
Inekez1
3 maanden geleden
Wat gebeurt er precies als je zo'n oproep niet kunt beantwoorden? Reageert je telefoon niet op de 'hoorn opnemen' knop en blijft de telefoon eindeloos overgaan? Of is het zo dat je niks hoort en de oproep meteen is beëindigd als je die opneemt? In dat laatste geval ligt dat niet aan jou of aan je telefoon. Dan wordt je gebeld door scammers of criminelen die ofwel uitzoeken welke telefoonnummers in gebruik zijn, of ze willen dat je ze daarna zelf terugbelt naar een duur betaald nummer wat je veel geld kan kosten. Aangezien het alleen lijkt te gebeuren bij onbekende nummers, denk ik dat dat laatste aan de hand is. Daar kun je niet zoveel aan doen. Hoe vaker je je telefoon opneemt (of probeert op te nemen) hoe meer jouw nummer in dat soort netwerken blijft zitten.
samaiphon
3 maanden geleden
ik druk op de groene knop om op te nemen maar er gebeurt niks en dan wordt de verbinding automatisch verbroken
samaiphon
3 maanden geleden
ik krijg zelfs de kans niet om te spreken met de beller
Inekez1
3 maanden geleden
Dat zijn dus van die oplichters en fraudeurs die jou bellen. Meestal is het een computer die automatisch heel veel telefoonnummers belt en dan bijhoudt welke nummers wel of niet worden opgenomen. Als jij opneemt, wordt automatisch meteen de verbinding verbroken. Maar de computer van de oplichters registreert wel dat er bij jouw telefoonnummer een persoon hoort die bereid is de telefoon op te nemen als er een onbekend nummer belt. Later kun je dan gebeld worden door een echte oplichter die probeert om bijvoorbeeld jouw bankgegevens te krijgen. Negeer dit soort telefoontjes. Bel nooit terug!! Wees alert op telefoongesprekken van nep-medewerkers van banken of andere instellingen. Geef nooit persoonlijke informatie, pincodes of je bsn-nummer door de telefoon. Bij twijfel of je een echte medewerker van een bank of instantie aan de telefoon hebt of een oplichter: vraag naar de naam van de medewerker. Beëindig het gesprek. Zoek op de website of in een papieren brief een betrouwbaar telefoonnummer van jouw bank of instantie. Bel terug op dat nummer en vraag naar de medewerker. Dan wordt je misschien een paar keer doorverbonden, dat is geen probleem. Als blijkt dat jouw bank van niets weet en jou niet gebeld heeft, dan had je dus een oplichter aan de lijn.
samaiphon
3 maanden geleden
bedankt voor de waarschuwing

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je sommige inkomende oproepen niet kunt opnemen.

Een mogelijke reden is dat die specifieke nummers geblokkeerd zijn op je telefoon. Misschien heb je ze eerder gemarkeerd als ongewenst of heb je een blokkade ingesteld.

Daarnaast kan het ook zijn dat er een probleem is met het netwerk of de provider. Soms kan het tegenhouden van oproepen te maken hebben met storingen of problemen aan hun kant.

Check ook je instellingen voor oproepblokkering en kijk of er regels zijn ingesteld die dat kunnen verklaren.

Wie heeft er soortgelijke ervaringen gehad met het niet kunnen opnemen van bepaalde nummers? Wat was jullie oplossing?
(Lees meer...)
3 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing