Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn Fairphone 3 smartphone laadt amper nog op. Hoe kan dat komen?

De oplaadstekker is pas nieuw. Ik weet niet hoe oud de telefoon is want het is een refurbished. Zodra de telefoon op de oplader is aangesloten gaat het rode lampje gewoon branden maar na een paar minuten gaat meestal het lampje knipperen.. De telefoon laadt dan niet meer op tot ik het stekkertje weer opnieuw in de telefoon steek

Ik heb de telefoon al diverse keren opnieuw opgeladen en de poort heb ik met een kwastje schoongemaakt.

Inekez1
4 maanden geleden
"Zodra de telefoon op de oplader is aangesloten gaat het rode lampje gewoon branden maar na een paar minuten gaat meestal het lampje knipperen." Dat hoort toch gewoon zo??
Rood lampje = accu volledig leeg
Rood knipperen = accu bijna leeg Wat gebeurt er als je dat geknipper negeert en de telefoon eens gewoon een uur aan die lader laat zitten?
Pieterke
4 maanden geleden
Dan laadt de telefoon helemaal niet op.
Pieterke
4 maanden geleden
Ik heb ook nooit eerder meegemaakt dat het rode lampje ging knipperen als de telefoon aan de oplader ligt.
TurfGraver
4 maanden geleden
https://www.123accu.nl/Fairphone-F3AC1-accu-3-85-V-2900-mAh-123accu-huismerk-i56638.html
Pieterke
4 maanden geleden
Bedankt voor de reacties.
EMN
4 maanden geleden
Ik heb een nieuwe accu besteld en alles was weer ok

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Er zijn een paar dingen die dit probleem kunnen veroorzaken. Ten eerste kan het zijn dat de oplaadpoort van je Fairphone 3 vuil of versleten is. Probeer deze voorzichtig schoon te maken met een tandenstoker of een klein borsteltje.

Daarnaast kan het ook liggen aan de accu zelf, vooral bij refurbished telefoons. Als de batterij oud of zwak is, kan hij moeite hebben met opladen. Het kan ook helpen om te kijken of je andere opladers of kabels hebt om te testen of het probleem daar ligt.

Soms helpt het ook om je telefoon een keer helemaal opnieuw op te starten, dit kan de software resetten die misschien het opladen beïnvloedt.

Hebben jullie vergelijkbare problemen gehad met het opladen van je Fairphone? Welke tips of oplossingen hebben jullie gevonden?
(Lees meer...)
4 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing