Mobiele telefoon geheugen, heb je 128GB nodig of 256GB?

Goedemiddag,
Ik ben van plan een nieuwe mobiele telefoon te kopen: Samsung. Ik gebruik hem vooral voor gewoon internet, foto's en youtube. Gewoon lekengebruik, volgens mij. Ik heb nu een Samsung S7 met 32 GB geheugen. Ik twijfel nu aan 128 GB of 256 GB voor de nieuwe. Met de Black Friday zijn er nl goede deals. 128 is sowieso al veel meer dan ik nu heb, maar 256 is dan misschien te veel voor mijn lekenverbruik?

6 maanden geleden
1.5K
Ikhebgeenidee
6 maanden geleden
Voor het internetten (en youtube) maakt de hoeveelheid geheugen niet/nauwelijks uit. Als je veel foto's maakt en andere bestanden op de telefoon bewaart is 'hoe meer, hoe beter'.
Thecis
6 maanden geleden
Ikzelf ben van een S6 naar S21 gegaan. Vergelijkbare situatie wat betreft geheugen. Ik ben heel bewust naar de 256 Gb gegaan. Al was het maar dat ik dan mijn foto's (zijn er niet waanzinnig veel, maar toch wel behoorlijk wat) sowieso op minstens 2 plekken heb (computer, telefoon en eigenlijk ook NAS). Mocht je de financien hebben, zou ik zeker 256 Gb aanraden (de foto's zijn ook een stuk groter wat betreft opslagruimte dan op de S6 en S7 (die volgens mij nagenoeg dezelfde camera hadden).
Ritsuka
6 maanden geleden
128 of 256 gaat in dit geval over OPSLAG, niet over geheugen (snelheid).
Hoeveel apps wil je installeren en hoeveel foto's en vide's verwacht je te maken?
VraagAntwoord66
6 maanden geleden
128 is meer dan zat

Antwoorden (1)

Met 128 GB aan opslaggeheugen hoef je niet om de haverklap ruimte vrij te maken op je telefoon. En kun je vrijuit nieuwe games downloaden om te spelen. Het is genoeg opslaggeheugen om bij normaal gebruik foto’s te maken, series offline op te slaan en af en toe spelletjes te spelen.
Ben je de hele dag druk met het maken van foto's en video’s voor je Instagram-volgers? En bewaar je die het liefste allemaal op je telefoon? Dan is een telefoon met 256 GB geheugen ideaal voor jou. Steeds meer toptelefoons hebben een uitvoering met deze grote hoeveelheid opslagcapaciteit. Bye, bye ruimtegebrek!
128GB lijkt meer dan genoeg voor jou.
Toegevoegd op 14 november 2023 18:53: tekst
6 maanden geleden