Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een filmpje bijsnijden?

filmpje gemaakt van 1 minuut 5 sec, en deze is 94 MB groot.. ik wil deze nu per Whatsapp versturen, maar de max. grootte bedraagt 64 MB.. nu wil ik de eerste 25 seconden weglaten voor ik t verstuur

9 maanden geleden
943
TurfGraver
9 maanden geleden
Wat voor toestel gebruik je?
Geen video bewerken app?
bolt77
9 maanden geleden
een Nokia 7 plus van 4 jaar oud, maar blijkbaar is er geen bijsnijden optie ingebouwd in Whatsapp?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wat jij wil is geen bijsnijden, maar inkorten. Bijsnijden betekent dat je de hoogte en/of breedte van het beeld verkleint.

Ik weet niet hoe het op een Nokia werkt, maar op mijn iPhone kan ik gewoon filmpjes inkorten, zowel via de foto-app als via whats-app. Ik neem aan dat het in whats-app hetzelfde werkt.

Direct via whats-app:
- selecteer het filmpje waarvan je een deel wil versturen
- boven in beeld verschijnt een tijdbalk, in jouw geval van 1:05 en 94MB
- met je vinger kun je nu vanaf links naar het midden vegen in die tijdbalk. Er komt dan een geel blok om het deel wat je wil versturen. Boven de tijdbalk zie je de tijd van het geselecteerde gedeelte.
- je originele videobestand wordt niet ingekort.
---
Blijkbaar is het in Android iets meer werk dan alleen het begin van de tijdbalk naar rechts vegen, maar in de basis komt het op hetzelfde neer:

Bovenin staat een filmstrook van de video. Tik in het midden op de afspeelknop.
Er verschijnt over de filmstrook een lijn die het moment in de video aangeeft. Tik op de video als u een goed moment hebt gevonden om de video te beginnen. De video pauzeert.
Sleep het bolletje aan de linkerkant van de filmstrook naar de lijn op de filmstrook: u verwijdert het begin van de video.
Tik op de afspeelknop.
De video start weer. Tik weer op de video als u een goed moment hebt gevonden om de video te eindigen.
Sleep het bolletje aan de rechterkant van de filmstrook naar de lijn op de filmstrook: u verwijdert het einde van de video.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 31 juli 2023 10:42: bron, tekst
9 maanden geleden
SimonV
9 maanden geleden
+ Wederom een uitstekend antwoord.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding