Hoe werkt het met overzetten als ik mijn telefoon terugstuurt voor garantie.?

Sinds kort laad mijn telefoon niet meer goed op. Had een nieuwe kavel gekocht maar haalde niks uit. Nu heb ik het toestel nog geen jaar dus nog garantie. Maar als ik hem dan terug stuur hoe werkt het dan met gegevens overzetten. Mijn telefoon is dan weg dus ik zit zonder. En voor gegevens overzetten ben je je oude telefoon vaak nodig. Weet niet precies hoe dit werkt want heb nog nooit zoiets gedaan. Iemand die het mij misschien kan uitleggen?

Alvast bedankt

een jaar geleden
1K
LeonardN
een jaar geleden
Als je hem terugstuurt voor reparatie ga er dan vanuit dat je hem LEEG terugkrijgt.
Zorg dus dat je alles in de cloud hebt, en of even naar een laptop of PC kopieert.
Of nog beter gebruik even een oud toestel van jezelf of van een bekende (veel mensen hebben nog een afdankertje liggen) om daar even alles op te zetten, zodat je tijdens de reparatieperiode gewoon verder kan.

Antwoorden (1)

Als je je telefoon terugstuurt voor garantie, zal de fabrikant je telefoon ontvangen en controleren. Als de telefoon binnen de garantieperiode valt, zal de fabrikant de telefoon repareren of vervangen. Als de telefoon vervangen wordt, zal de fabrikant je gegevens overzetten naar de nieuwe telefoon.
10 maanden geleden