Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg ik een mail van google over hersteltelefoonnummer zonder dat ik iets gewijzigd heb?

Afzender is in mn hotmail als plaatje te zien als google en als no-reply@accounts.google.com. onderwerp is 'je google account beter beveiligen' bevestig je hersteltelefoonnummer @gmail....06xxx, allemaal correct. Ik moet dan klikken op Actie ondernemen. Verder staat erin kleine letters 'je ontvangt deze mail om je te informeren over belangrijke wijzigingen in je google account en services'.
Ik heb niks gewijzigd en kan ook niet achterhalen of er service dingen veranderd zijn

4.1K
Amadea
2 jaar geleden
De beveiliging van gmail is inderdaad aangescherpt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit kan echt zijn, maar het is ook een mooie fishingval. Als je twijfelt of dit soort mailtjes echt zijn KLIK DAN NOOIT OP DE LINK, maar ga ZELF naar je account instellingen. Als het mailtje echt is is zul je daar al snel informatie vinden over relevante wijzigingen.
Dit geldt voor je mail account, je bank, je account bij goeievraag..., bij alles.
(Lees meer...)
Antoni
2 jaar geleden
De naam van dit soort oplichting is 'phishing', niet 'fishing'.
SentWierda
2 jaar geleden
Het woord phishing heeft in woordenboeken nooit bestaan.
In het Engels is: 'vissen naar': fishing.
'Digitaal vissen naar informatie' zou dan ook zijn: fishing. Maar inmiddels ingeburgerd is het woord phishing. Want: 'phishing' omdat de letter f vervangen door ph een hackerstraditie is.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Ik zat al naar dat woord te kijken, maar zag de fout niet. Nu weet ik wat er zo 'raar' aan was :-)
Antoni
2 jaar geleden
Graag gedaan, @Ozewiezewozewiezewallakristallix!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding