Hoe kan ik mijn medewerker internet geven?

Ik weet het, het is erg kortaf, maar morgen moet ik een medewerker op pad sturen met een bus voor bezorging. Nu heeft hij een mobiel abonnement bij Youfone. Zijn MB's zijn op en ik kan nu niet los MB's voor hem bij bestellen, omdat dat bij Youfone wat lastiger werkt en pas per 1e van de nieuwe maand kan.

Hij heeft het nodig voor de navigatie. Hoe kan ik nu toch regelen dat hij MORGEN op pad kan met internet? Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.4K
LeonardN
2 jaar geleden
Volgens mij begrijp je de tekst niet. https://support.youfone.nl/support/solutions/articles/14000102913-extra-databundel-kopen Wanneer het dataplafond actief is en je hebt de volledige bundelgrootte bereikt, blokkeert Youfone mobiel internet volledig tot de eerste dag van de volgende maand. Je KUNT dan een extra databundel kopen voor de REST van de maand. De internetverbinding wordt vervolgens DIRECT hervat. Soms is het nodig om het toestel een keer uit en aan te zetten. Oftewel wel MB's bijkopen. Maar jullie doen het SOWIESO verkeerd als je MB's verbruikt voor navigatie.
Stippel de route uit als je op WIFI zit.
Of download via Wi-Fi een navigatieapp waarbij de mappen gedownload worden. Ik verbruik geen MB's als ik navigeer. Nooit niet.
Voor je tomtom verbruikte je ook nooit MB's of wel dan?!
LeonardN
2 jaar geleden
https://www.plusonline.nl/heel-handig/google-maps-ook-ideaal-in-het-buitenland Google Maps zonder MB’s
U kunt Google Maps ook laten navigeren zónder MB’s te gebruiken. Dat doet u door thuis – via uw eigen wifi – kaarten offline op uw smartphone op te slaan. Uw telefoon hoeft dan tijdens het rijden niets meer te downloaden. U kunt overigens geen complete wegenkaart van een land downloaden, Google Maps downloadt alleen beperkte gebieden die u zelf kunt selecteren. Wel kunt u natuurlijk zelf zoveel kaarten opslaan als u wilt: uiteindelijk hebt u dan toch alle wegen in bijvoorbeeld Frankrijk tot uw beschikking. Offline kaarten Google Maps opslaan
Open Google Maps
Druk linksboven op de drie streepjes
Druk op ‘Offline kaarten’
Druk op ‘Aangepaste kaart’
Ga op de kaart naar het gebied dat u offline wilt opslaan
Druk op ‘Download’
De kaart wordt nu via wifi offline opgeslagen
U kunt dit zo vaak herhalen als u wilt, natuurlijk wel afhankelijk van de opslagruimte op uw telefoon

Antwoorden (2)

Laat hem op uw kosten een prepaid simkaartje met internetbundel kopen en dat tijdelijk gebruiken.
Ga naar YouFone en bestek een databundel.
Die wordt direct actief. (Je hebt de tekst dus niet goed begrepen).

https://support.youfone.nl/support/solutions/articles/14000102913-extra-databundel-kopen

Maar je hebt helemaal geen MB's nodig om te navigeren als je het goed doet.

https://www.plusonline.nl/heel-handig/google-maps-ook-ideaal-in-het-buitenland

Google Maps zonder MB’s
U kunt Google Maps ook laten navigeren zónder MB’s te gebruiken. Dat doet u door thuis – via uw eigen wifi – kaarten offline op uw smartphone op te slaan. Uw telefoon hoeft dan tijdens het rijden niets meer te downloaden. U kunt overigens geen complete wegenkaart van een land downloaden, Google Maps downloadt alleen beperkte gebieden die u zelf kunt selecteren. Wel kunt u natuurlijk zelf zoveel kaarten opslaan als u wilt: uiteindelijk hebt u dan toch alle wegen in bijvoorbeeld Frankrijk tot uw beschikking.

Offline kaarten Google Maps opslaan
Open Google Maps
Druk linksboven op de drie streepjes
Druk op ‘Offline kaarten’
Druk op ‘Aangepaste kaart’
Ga op de kaart naar het gebied dat u offline wilt opslaan
Druk op ‘Download’
De kaart wordt nu via wifi offline opgeslagen
U kunt dit zo vaak herhalen als u wilt, natuurlijk wel afhankelijk van de opslagruimte op uw telefoon
===

Apps waarbij offline navigeren de norm is:

https://www.androidplanet.nl/apps/here-wego/
Waar je met Google Maps slechts selecte regio’s of steden offline kunt opslaan, biedt HERE WeGo je zelfs een optie om gratis de kaarten van heel Europa te downloaden.
Met die methode hoef je dan dus maar 1x te downloaden en kan je blijven rijden zonder MB's te verbruiken.
Heb je wel (zat) MB's kan je ook toch nog weer online gaan en bijvoorbeeld file-omleiding krijgen.
Toegevoegd op 30 juni 2021 12:14: tekst
2 jaar geleden
VraagAntwoord66
2 jaar geleden
Van mij een plus. De kaart eerst downloaden is een goede keuze.
LeonardN
2 jaar geleden
Overigens moet ik zeggen dat de tekst op YouFone zeer onhandig geschreven is.
Maar als je weet hoe providers opereren zal je snappen dat ze graag de volgende dag geld ontvangen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Dit is een serieus, uitgebreid antwoord. Ik kan niet controleren of het écht werkt, maar een ongefundeerde min lijkt me niet terecht.
Ook het opslaan van de offline kaarten is een originele suggestie. Het is niet de ideale oplossing, maar kan je in nood een aardig eind uit de brand helpen.
LeonardN
2 jaar geleden
"Het is niet de ideale oplossing, maar kan je in nood een aardig eind uit de brand helpen." Het is juist wel de ideale oplossing. Het zou in mijn ogen de norm zijn als iedereen de logica erachter begreep. Ik:
Download 1 app + X aantal mappen van Nederland en de landen waar ik kom.\
Ik verbruik 0 MB's via 3g/4g (ik download eenmalig thuis op de Wi-Fi). Vrager:
Verbruikt constant MB's door constant mappen te downloaden via 4g.
Voor het einde van de maand zijn z'n MB's op.
Tot overmaat van ramp denkt deze dat dit de enige methode is en nu niet meer kan navigeren zonder MB's Hoe is mijn aanpak minder ideeal dan die van de vrager? Wat ik doe is equivalent aan hoe vroeger een Tomtom werkte.
Die maakte ook nooit contact met het internet (via 4g). Ik weet dat heel Nederland het nu bijna verkeerd om ziet. MB's zat dus waarom zou je van te voren gaan downloaden.
Maar ondertussen is wel de kennis kwijtgeraakt dat je voor navigeren helemaal geen MB's hoeft te verbruiken. Getuige deze vraag.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Het is niet de ideale oplossing in de zin dat je onderweg voor verrassingen kun komen te staan waardoor je van de gedownloade kaart af moet wijken.
B.v. als er een extra rit bij komt, of wanneer er wegomleidingen zijn. Zonder internet heb je dan geen kaart. De chauffeur is minder flexibel dan de optie waarbij internet wél werkt, dus is het niet de ideale (!), maar wel een hele goede oplossing. That's all... !
LeonardN
2 jaar geleden
Dat is als je het via Google doet.
Als je het via Here doet download je ALLE mappen die je wil. Dus heel Nederland.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Klopt, dat is bij google