Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg ik die spellcheck weg uit mijn Samsung?

Heel vervelend Sinds de laatste update van mijn Samsung, heb ik plots een spellingscontrole die woorden automatisch vervangt. Vooral lastig als ik een bericht stuur in een andere taal.
De spellingscontrole is er plots overal waar het voordien niet was : bij berichten, Facebook, yahoo etc. Bij yahoo was die er voordien ook, maar er werden enkel woorden onderlijnd. Nu worden die plots vervangen. Supervervelend.
Ik heb het al opgezocht en het zou moeten staan onder instellingen/Algemeen beheer. maar daar staat het dus niet.
het gaat hier over een smartphone uiteraard...

3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Neem je telefoon bij de hand en ga achtereenvolgens naar Instellingen > Algemeen beheer en Taal en invoer.
Eenmaal hier aangekomen, tik je op de optie Virtueel toetsenbord en vervolgens kies je voor het Samsung-toetsenbord.
Zet nu de schakelaar naast Autom. spellingcontrole op Uit om de autocorrectie in zijn geheel te deactiveren.
(Lees meer...)
Amadea
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding