Hoe kan ik meldingen van het nationale noodnummer op mijn handy uitschakelen?

Nimmer toestemming voor gegeven en heb er geen behoefte aan. Hoe schakel ik ze uit?

4 jaar geleden
4K
Computoon
4 jaar geleden
Hoezo geen behoefte aan? En als straks de sirene wordt afgeschaft, hoe wil je dan op de hoogte worden gebracht?
Piacenza
4 jaar geleden
....Ik vraag om een antwoord, niet om een reactie van een wijsneus die voor mij gaat bepalen waar ik wel of geen behoefte aan zou moeten hebben. Merci.
paulus811
4 jaar geleden
nou nou...doeslief
Computoon
4 jaar geleden
Beste wijsneus-vragensteller, Ik bepaal altijd zelf nog wanneer ik reageer. Daar hoef ik geen oestemming voor te krijgen :-) Jammer dat je geen inhoudelijke reactie teruggeeft maar daar had je waarschijnlijk ook geen behoefte aan. Echt waar: als over enkele jaren de sirenes worden afgeschaft ben je erg blij als de overheid je via de telefoon waarschuwt als bijv. de fabriek met chemische stoffen op het nabije industrieterrein is ontploft. Of als een verwoestende storm in aantocht is. Of blijf je liever onwetend en vind je dat anderen maar moeten regelen dat je geinformeerd word? Het is beslist niet voor niets dat onze overheid zoveel aandacht hieraan besteedt. En dat steeds onderzocht wordt of die berichten ontvangen worden. En als het aan mij ligt -wees gelukkig, dat doet het niet- zouden ze nu al maandelijks mogen testen of het werkt.
HeerVoldemort
4 jaar geleden
Als je geen reacties wilt van een wijsneus moet je op deze site geen vragen stellen. Zodra je een vraag stelt, mag iedereen behalve een antwoord geven ook een reactie plaatsen. Als je daar geen behoefte aan hebt, moet je misschien aan de moderators vragen of de optie "reacties plaatsen" bij alle door jou gestelde vragen kan worden uitgeschakeld.

Antwoorden (1)

Dat moet je op je telefoon instellen. Het is niet zo dat je bij de overheid kunt melden dat ze jou niet moeten informeren.

Bij een iPhone ga je naar Instellingen > Berichtgeving > Noodmeldingen > Uitschakelen
Bij andere telefoons is er wellicht een soortgelijke mogelijkheid.
4 jaar geleden
Piacenza
4 jaar geleden
Geweldig! Hier kunnen we iets mee. Bedankt!