Is het mogelijk iemand te blokkeren via de sms zodat deze überhaupt geen smsjes meer kan sturen?

Ik heb een persoon nu geblokkeerd via whatsapp, facebook en telefoon en mijn voicemail uitgezet. Daarna is hij over gegaan tot het sturen van sms berichten. Ik kan deze wel als spam markeren zodat ik ze niet meer zie, maar eigenlijk wil ik dat het deze persoon uberhaupt onmogelijk wordt gemaakt mij een sms-bericht te sturen, dus dat als hij dat probeert hij iets van een foutbericht krijgt dat het bericht niet kan worden afgeleverd. Hij weet immers niet dat ik zijn berichten als spam heb gemarkeerd, dus hij denkt dat ik zijn berichten nog steeds lees.
Ik heb een Samsung iPhone 5S.
Er staan verschillende apps om sms-berichten te blokkeren maar voor zover ik weet worden ze daarmee wel nog steeds afgeleverd. Het gaat er in dit geval dus echt om dat deze persoon moet weten dat hij mij niet meer kan bereiken. Is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
23.3K
gvrox
5 jaar geleden
Ik denk dat niemand weet hoe je dat doet op een "Samsung iPhone 5S". Het lijkt me technisch onmogelijk om SMS te blokkeren op zo'n manier dat de verzender een foutmelding krijgt.
TurfGraver
5 jaar geleden
Volgens mij is je probleem niet technisch. :/
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Je hebt een "Samsung iPhone 5S" sinds wanneer bestaat dat? Je hebt of een Samsung of een iPhone... Ik heb op mijn Samsung Galaxy S8 de optie om een contactpersoon te blokkeren. Dan krijg ik ook geen SMS meer van die persoon.
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Overigens, het is mijn ervaring dat iemand uiteindelijk wel stopt met sms'en. Omdat daarbij 0 zekerheid is dat de ander het leest, en als er dan ook nog eens niet gereageerd wordt...oooh de frustratie!

Antwoorden (2)

Bij mijn telefoon (samsung J7 2017 met Android 8.1.0, Oreo) is dit mogelijk! U gaat naar de desbetreffende persoon toe bij berichten waarna u op de 3 puntjes klikt linksbovenin en dan ziet u als een na laatste optie de optie voor blokkeren staan! Dit is op J7 2017 met Android 8.1.0 (Oreo), geen idee of dit ook geld voor anderen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
gvrox
5 jaar geleden
Voldoet dit ook aan "maar eigenlijk wil ik dat het deze persoon uberhaupt onmogelijk wordt gemaakt mij een sms-bericht te sturen, dus dat als hij dat probeert hij iets van een foutbericht krijgt dat het bericht niet kan worden afgeleverd" ?
Nee, het is onmogelijk om het verzenden van een SMS te blokkeren.
gvrox