Waarom ontvang ik niet de zelfdemail op mijn laptop en samsung telefoon?

Ik gebruik het zelfde email adres op mijn samsung telefoon en op mijn pc. Ik gebruik outlook en toch zijn de email heel verschillend bij ontvangst. Ik dacht als je het zelfde email adres heb dan moet het toch op beide binnen komen ?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (2)

Dat ligt er aan hoe je email accounts zijn geconfigureerd. Als deze als pop3 zijn ingesteld, dan kan het mis gaan. Als je een bericht leest en verwijderd op je telefoon, dan zal hij niet meer binnenkomen op je PC omdat het ook van de email server verwijderd wordt.. Door je accounts in te stellen als IMAP voorkom je dit probleem. Als je een bericht verwijderd van je telefoon, blijft het nog wel op de emailserver staan waardoor je het ook vanaf de PC kan binnen halen.
Ik vermoed dat daar het probleem dan ook zit.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Utrecht
5 jaar geleden
Bij IMAP word gesynchroniseerd: verwijderen op je telefoon betekent ook weg op de server.
Bij POP3 kan je kiezen of na het downloaden van je emails er nog een versie op de server moet blijven staan.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"Als deze als pop3 zijn ingesteld, dan kan het mis gaan. Als je een bericht leest en verwijderd op je telefoon, dan zal hij niet meer binnenkomen op je PC omdat het ook van de email server verwijderd wordt"
Je haalt IMAP en POP door elkaar, hetgeen je hierboven beschrijft heb je bij IMAP en niet bij POP(als je 'leave copy on server' aan hebt staan)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Beetje late reactie,maar dank je wel !
Waarschijnlijk heb je je app of e-mailprogramma ingesteld met POP3 en dan NIET ingesteld dat er bij het ophalen van mail de mail moeten blijven staan op de server.

Dat kan je dus doen. (POP3 keep e-mail on server)

Het kan ook zijn dat je al verwijdert terwijl je IMAP aan hebt staan. Als je IMAP aan hebt verdwijnt de mail op al je apparaten. Als je dan denkt dat je enkel op je telefoon verwijdert dan heb je het mis.