Is er een goedkope manier om mijn iPhone op tv af te laten spelen?

Ik wil graag Videoland en Netflix kijken op tv maar heb geen WiFi in huis en weet niet waarmee ik dit op een goedkope/makkelijke manier kan doen..

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

je zou een google chromecast kunnen proberen weet niet of deze wifi nodig heeft...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.draadloostvkijken.com/iphone-aansluiten-op-tv/ Het mogelijk om met de Chromecast veelgebruikte apps vanaf de iPhone te streamen naar de tv. Met de Chromecast kun je dus vanaf de iPhone eenvoudig Netflix, Youtube of NPO kijken op de tv.
Je moet er wel iets voor doen: eerst moet je ervoor zorgen dat de Chromecast is aangesloten op de tv
+ Je kunt het in ieder geval proberen.
LeonardN
6 jaar geleden
@Kas21
Chromecast zonder wifi-netwerk maar enkel met 4g (en adhoc-wifi) lijkt een bijzonder listig verhaal: https://www.androidplanet.nl/nieuws/chromecast-hotspot/
Of dit ook geldt of gaat gelden voor iOS-apparaten staat er niet in. De link die JoanDArc plaatst zegt ook:
"Doorloop de setup van de Chromecast en kies het WIFI netwerk waarop ook je iPhone is aangesloten."
"Om het beeld van je iPhone te kunnen weergeven op de tv is het belangrijk dat je de Apple tv op het juiste Wifi netwerk aansluit. Het juiste WIFI netwerk is in dit geval het WIFI netwerk waarmee ook jouw iPhone is verbonden." En dat ontbreekt nu juist bij de vrager. Zodra de vrager een wifi-router koopt wordt alles een stuk simpeler. Zonder uitleg hoe je precies een Chromecast zonder wifinetwerk verbindt is dit een twijfelachtig antwoord. Ook deze uitleg werkt niet zonder eerst een wifinetwerk op te zetten:
https://support.google.com/chromecast/answer/6109286?hl=nl
Zonder wifi niet echt, je hebt bijna altijd een extra apparaat of adapter nodig die niet heel goedkoop zijn. Zonder bestaand wifi-thuisnetwerk maak het het een bijzonder lastig verhaal.

Er bestaat een mogelijkheid zonder wifi-netwerk, met Apple TV en een kleine kans met Chromecast.
https://www.tabletsmagazine.nl/2014/06/straks-ook-airplay-zonder-netwerk-mogelijk-ios-8/ (Dit ligt dus aan je ios-versie)
https://support.google.com/chromecast/answer/6109286?hl=nl (misschien dat je bij een ander met wifinetwerk deze instelling kan invoeren en dan thuis zonder wifi-netwerk hier gebruik van kan maken).

Anders bestaat de mogelijkheid om een wifi-router te kopen en zo alsnog via wifi te casten. Als je een SmartTV hebt kan dat vaak zonder extra apparaat. Als dat niet kan zal je alsnog een extra apparaat moet hebben die je naast de TV zet of in je TV steekt, zoals een Chromecast of AppleTV.

Een wifiloze mogelijkheid (ook niet echt goedkoop) is de iPhone naar HDMI-adapter.
https://www.apple.com/nl/shop/product/MD826ZM/A/lightning-naar-digitale-av-adapter Zo ben je iig compleet onafhankelijk van wifi en de mogelijkheden van je TV behalve dan dat je TV een HDMI-ingang moet hebben.

Je kan ook de iPhone uit het verhaal weglaten als je een van de volgende apparaten hebt:
SmartTV met een ethernetport en beide apps.
PC/laptop met HDMI uitgang (beide apps zijn aanwezig).
Gameconsole/mediaspeler met etherpoort en beide apps.

Toegevoegd na 41 minuten:
Vergeet de uitleg Chromecast, ik lees nu
"Let op: De pincode is een getal van vier cijfers dat willekeurig wordt gegenereerd door de Chromecast. De pincode wordt elke 24 uur gereset of elke keer dat de Chromecast wordt opgestart, afhankelijk van wat als eerste gebeurt."
Dus als je dit bij een ander opzet zal de code vervallen en heb je er thuis weer niks aan.