Apps staan na overzetting op SD-Kaart nog steeds op het interne geheugen. Hoe kan dat?

Hallo,

Na een geruime tijd de melding ''Onvoldoende opslag'' aangezien te hebben, heb ik besloten mijn apps over te zetten naar mijn SD-kaart. Volgens de gegevens bij instellingen > apps, heb ik al mijn apps indien mogelijk overgeplaatst. Dit heb ik per app gedaan. Via hier staat dus aangegeven dat de app op mijn SD-kaart staat. Mijn interne geheugen is echter nog steeds vol met apps. Op een speciale tool die ik heb gedownload (DiskUsage) is ook te zien dat mijn apps op het interne geheugen staan.

Voor het downloaden van apps heb ik bij instellingen > geavanceerde instellingen > geheugen en opslag de standaard locatie al op ''SD-KAART'' gezet.

Na het internet afgestruind te hebben, ben ik ten einde raad. Wie kan mij helpen?

Specificaties:
- Huawei P8 Lite
- Intern geheugen: 16 GB, waarvan 818 MB nog vrij (8,87 GB aan apps, 5,60 GB aan Firmware (...))
- SD-kaart: 28,88 GB, waarvan 22,22 GB nog vrij

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Je kunt apps nooit in zijn geheel overzetten naar een sd kaart maar alleen wat opslag van die app. Het is slim om al je foto's wel op de sd kaart te zetten en natuurlijk dan gedeeltelijk de apps en leeg je cache geheugen regelmatig zo hou je alsnog een beetje opslag over.