Ik heb al een dag of 2, 3 een balpenvlek op mijn spierwit hoesje op de foto rechtsboven is de balpenvlek.Hoe verwijder ik het?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Balpenstrepen of vlekken van balpen kunnen we haast van alle gladde niet poreuze oppervlakten verwijderen met een gewoon sopje.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Danku voor het antwoord het is nu weg de balpenvlek

Andere antwoorden (1)

Balpeninkt verwijderen heb ik in een wat verder verleden veel moeten doen van een soort ronde rekenschuiven waar de gebruikers geacht werden met potlood streepjes op te zetten. Dan kon je die potloodstreepjes steeds na gebruik weggummen.
Maar men deed het ook wel met balpen, en die rekenschijven waren duur. De eerste gebruiker vond naar zeggen altijd wel een passend reeds bestaand streepje in het woud van blauwe streepjes, maar de volgende gebruiker wil dan wel met een schone lei kunnen beginnen!

Uiteindelijk (na veel proberen) bleek de oplossing te zijn: brandspiritus, ook wel gewoon spiritus genoemd. Daarmee kon ik de balpeninkt allemaal wegkrijgen. Letterlijk én figuurlijk de “oplossing”.
Dus op naar de winkels die je vindt met zoeken op brandspiritus kopen.

Er zit wel standaard een blauwe kleurstof in, dus kijk eerst even in een onzichtbaar hoekje (binnenkant) of het niet in het witte materiaal van het hoesje trekt en daar zichtbaar blijft.

Toegevoegd na 40 minuten:
Is te koop bij supermarkt en drogist.
In Wikipedia staat een Duitse afbeelding van brandspiritus 94%, maar ik heb hier de bijna lege fles nog steeds en op mijn fles staat brandspiritus 85%, en dat is wat ik ook met winkels zoeken vind.
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Ethanol (dat is zonder de blauwe kleurstof) dus. ;)
Bordensteker
6 jaar geleden
Bedankt voor de aanvulling.
Belangrijk is dan te beseffen dat heldere ethanol door het oplossen van de inktvlek toch de kleur van de balpeninkt aan zal nemen. Dus het soort materiaal van het hoesje is ook dan nog belangrijk. Een ander aspect kan zijn dat ethanol niet gewoon in de super te vinden is zoals brandspiritus. Dus je moet het bestellen; en dan lijkt deze https://www.deoplosmiddelspecialist.nl/kopen/ethanol nogal wat vriendelijker geprijsd dan deze https://www.brouwmarkt.nl/alcohol-96-zuivere-ethanol-500-ml.html voor de fijnproevers (proost!).
TurfGraver
6 jaar geleden
Behalve dan dat de blauwe kleurstof in spiritus een heel vervelende kan zijn. Drogist verkoopt ook vaak kleine flesjes.
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-96-alcohol-ketonatus/p/2640051