Moet ik €39.250,- betalen omdat ik 15,7 GB data in Amerika heb verbruikt?

Ik heb per ongeluk mijn data aan laten staan tijdens vakantie in Amerika. 15,7 GB data en 1,1 GB roaming is verbruikt. Ik had hier geen idee van en het lijkt me sterk dat ik ook echt zo veel heb verbruikt. Als ik niet aan WiFi zat, ontving ik ook geen whatsappjes etc. Vandaar dat ik versteld sta van die 15,6 GB.

Voordat ik naar USA ging, had ik een bundel bij KPN van 100 MB aangevraagd. Die is natuurlijk allang verbruikt, maar dat had KPN niet laten weten met een SMS'je oid. Wel heeft KPN de tarieven verteld per MB: €2,50.
Als je dat dan uitrekent kom je uit op €39.250,-. Dit ga ik natuurlijk nooit kunnen betalen.

Hoe is dit probleem op te lossen? Of is het geen €40.000,- die ik moet betalen, en zijn het alleen de roaming kosten? 1,1 GB = €2750. Hier zit ik ook zeker niet op te wachten.

Weet iemand een oplossing hiervoor?

Mvg,
Vincent

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Onder geen beding laat een Telco provider dit zo hoog oplopen, daarom is die €39.250,- wel heel onrealistisch hoog en moet je eerder aan die 1,1GB denken, wat nog steeds heel veel geld is.(als dat een torrent was geweest van de nieuwste Disney Cars voor de kids)
Ritsuka
6 jaar geleden
Bel met KPN klantenservice

Het beste antwoord

Allereerst staat dit in hun voorwaarden:

Sms wordt afgerekend per bericht van maximaal 160 karakters.
Het gebruik van data wordt per 1 kB afgerekend. Een hoeveelheid van 1GB staat gelijk aan 1.000 MB.
Bescherming Internet Buitenland: Om u te beschermen tegen hoge kosten wordt uw internetverbinding in het buitenland geblokkeerd indien u € 60,50 aan kosten heeft gemaakt. U ontvangt bij 80% en 100% verbruik een SMS.
De kosten van de internet BuitenlandBundels worden niet meegenomen in deze limiet. De kosten moeten gemaakt worden binnen 1 maand en zijn afhankelijk van het
in het betreffende land geldende tarief per MB. Als u na de blokkering, JA smst naar 1330, kunt u alsnog verder internetten. We informeren u vanaf dat moment niet meer over de kosten die u maakt.
Werkelijke tarieven: De hierboven vermelde bedragen zijn afgerond op hele centen.

Daarnaast kun je nu met hun chatten en vragen hoe het zit:

https://www.kpn.com/search.htm?q=chat
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Perfecte informatie
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor de reactie! Ik ben blij dat ik niet meer dan €60 moet betalen. Maar dan heb ik nog 2 vragen: 1) Hoe kan het dat ik dan 15,7 GB heb verbruikt volgens het mobiele netwerk tabblad in instellingen van de iPhone? 2) waarom geeft KPN mij geen berichten over het verbruik? Ik heb geen berichten ontvangen die mij vertelden dat ik bijvoorbeeld op 80% of 100% zit.
zondag
6 jaar geleden
Leg die vragen aan KPN voor.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"1) Hoe kan het dat ik dan 15,7 GB heb verbruikt volgens het mobiele netwerk tabblad in instellingen van de iPhone?" Ik zou mijzelf niet al te vastpinnen wat er uit die verbruik-staatjes komt, ik vertrouw dat al heel lang niet meer op mijn iPhone.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja ik dacht dat dat al niet te vertrouwen was... Ik ga vraag 2 wel aan KPN voorleggen, tenzij iemand hier een oplossing weet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou zeggen chat met hen, zij kunnen je het exact vertellen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" Ik ga vraag 2 wel aan KPN voorleggen, tenzij iemand hier een oplossing weet."
Ik zit bij Vodafone Red met passport, en ik krijg die berichten als ik allang weer uit het buitenland ben. Die berichten ijlen altijd na, dus misschien krijg je ze nog...