Kost Bellen met WiFi geld?

Ik wil weten of het geld kost als je belt met wifi

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee, dit kost geen geld, het ligt er wel aan welk programma je gebruikt. Wanneer je belt via WhatsApp (dit is automatisch met wifi) kost dit je niks. Anders ligt het aan je abonnement of het je extra geld kost of niet. Bij onbeperkte belminuten heb je geen limiet dus dit zal je geen extra geld kosten. Dan moet je wel kijken of dit bij je abonnement inbegrepen is. Met andere programma's die je toestaan om via wifi te bellen ben ik niet bekend, alhoewel het me logisch lijkt dat via wifi bellen gratis is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wanneer je belt via WhatsApp (dit is automatisch met wifi) kost dit je niks. Oh? En hoe werkt dat dan als er geen Wi-Fi in de buurt is, maar je wel een 3G verbinding hebt? Of je Wi-Fi verbinding op je telefoon hebt uitgeschakeld? "Bij onbeperkte belminuten heb je geen limiet dus dit zal je geen extra geld kosten. " Hohoho. Belminuten van je mobiele abonnement hebben er niks mee te maken. VOIP(whatsappbellen) gaat van je databundel af.

Antwoorden (2)

Om te "bellen via WiFi" heb je een aantal zaken nodig:
1) een telefoon met WiFi
2) een App op die telefoon, met een bel-via-WiFi-funktie (b.v. WhatsApp of Skype)
3) een WiFi-netwerk
4) een internet verbinding

Al die onderdelen kunnen geld kosten. In die zin is het antwoord dus: ja dat kost geld.

Maar wanneer je bedoeld dat je al die zaken al hebt én je hebt geen data-limiet bij je vaste internet aansluiting, dan kost het inderdaad niets extra.
als je wilt bellen met sim kaart dan kost dat geld en het maakt niet uit of je dan wifi heb dat kost zoieso geld maar als je met whatsapp of skype belt dan heb je wifi nodig en dan is het gratis
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
De vragensteller heeft het specifiek over bellen via WiFi ! Bij bellen via WiFi gebruik je géén simkaart ! Een ook bij WhatsApp en Skype kun je gewoon voice-over-IP-bellen via je mobile DATAverbindeng. En díe data gaat wel degelijk van je belbundel (het data-deel daarvan) af !
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Daarnaast is de uitspraak dat als je iets via SIM doet het geld kost en via Wi-Fi het gratis nogal krom. Als je een 100min/100sms/2Gig abonnement hebt voor je mobiel, en een 100mbit kabelinternetabonnement van Ziggo. Dan kan je net zo goed zeggen dat je voor bellen bij allebei moet betalen, net zoals dat je kan zeggen dat het voor beide gratis is als je toch al het abo betaalt. Enkel als je met het bellen met 3g over je 2Gig limiet heen gaat dan moet je extra betalen (of wordt je verbinding traag). Vroeger was het wel zo dat je over 3g geen VOIP kon gebruiken maar dat is er volgens mij helemaal uit. Bellen over Wi-Fi kost zeker wel geld, maar het kost niet meer geld dan zeg een uur internetten op de PC of op je mobiel.